Малкият „петък” – LXXX

Некои хора немат търпение и още от понеделника започват с волните съчинения. Те сега сте попаднали точно на деня, в който можете да си  излеете целата душа, да си кажете и майчиното млеко, ако ви стиска. Всичко е разрешено, с изключение на това, което е изрично забранено: вулгаризми, цинизми, тъпизми, обидни епитети, чалги. Нема никакъв регламент и тематика – на всеки каквото му душа сака… Само, ако може да е по-кратичко – разказът да не надхвърля 300 страници, за да мога да обърна внимание на всички, които биха желали да се включат в литературното четене, а може и да ни попеят, като този тенор на снимката. 😀

Вчера имах един много задушевен разговор с един господин, с когото си побъбрихме на тема „Що е право и има ли то почва у нас?” Каквито и аргументи да му изтъквах, той въобще не се съобразяваше с тях, преиначаваше им смисъла и повтаряше като в оная приказка „Едно си баба знае, едно си бае…” И понеже нямаше от негова страна никакви контрааргументи, прибегна до познатия от древността стил ad hominem. Известно е кои си служат с подобен стил.

Бил съм “прекалено елементарно претенциозен човек, демонстриращ наивност в познаването на правото”. Препоръча ми “да развивам налудничавите си „теории“ другаде – може и пред Цветанов, в тая област сме били на едно ниво…” Аз пък бих му препоръчал да отиде на стаж при Георги Коритаров – да усъвършенства езика на омразата. Да го прави с малко повече финес, не така грубичко…

Само че – за разлика от него, аз съм положил успешно няколко изпита по „Право”, прочел съм доста юридическа литература, а освен това съпругата ми е дипломиран юрист, с която мога да се консултирам 24 часа в денонощието.

Съжалявам ако съм ви отегчил… За мен е важно да разбера такъв ли съм, какъвто ме описват или съм още по-черен?

Знам какво ще ми кажат мнозина от вас – да не се занимавам с подобни “професори”, които си служат с езика на омразата и си позволяват просташки квалификации! Но, когато ме предизвикат, не искам да им оставам длъжен…

Ще завърша с една малко известна поучителна басня от Езоп:

Въглищар, който упражнявал занаята си в къщи, спрял вниманието си на един тепавичар, който му бил съсед. Отишъл при него и го поканил да му стане съквартирант. Изтъкнал му, че по този начин ще си станат по-близки и че по-евтино ще живеят, щом като ползуват общо жилище. Но тепавичарят му възразил с думите:
— Но за мен това е съвсем невъзможно. Та платовете, които аз ще избелвам, ти ще ги цапаш.

Баснята показва, че всички неща, които не си подхождат, не могат да съжителствуват.

Некой ще даде ли тон за песен? Докато ви чакам, ще ви пусна една:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Литература, Музика and tagged , , . Bookmark the permalink.

74 Responses to Малкият „петък” – LXXX

  1. rusalka2013 says:

    Г-н Тепавичаров, за съжаление, хора като описания от теб човек не са вече рядкост в нашата татковина. Обществото ни страда от остър дефицит на умни и кадърни кадри, които да служат за пример на останалите, а не само да дамгосват тези, които са изразили различно мнение от тяхното.
    П.П. Не я бях срещала тази басня. Хареса ми 🙂

    • Hombre says:

      Благодаря за така изразеното мнение, Русалке!
      Баснята е съвсем автентична – нищо не съм променил в нея.

  2. Homo faber says:

    Истината е, че бюрокрацията си е бюрокрация! Но навякъде, както по уж “белия” свет, така и у нас си има правила и процедури. Подаваш заявление /вече не молба, казват/ и съответните документи, че трябва това-онова да стане и т.н. И на тази основа, ти се уважават исканията или не ти се уважават … Както се казва и както много ми харесва изразът, че нещата трябва да се документират…
    Та, май всичко опира до сметката, че в края на месеца няма да ти излезе, и ще получиш по-малко стинки! Та да попитам, май това е в работата?

    • Hombre says:

      Фабер, каква бюрокрация, какви пет лева? Той пеел човекът… 🙂
      П.П. Нищо не каза – съгласен ли си с дадената ми оценка?

  3. Homo faber says:

    Омбре, пет лева са си пет лева, лошо е… като си с намалено работно време!

  4. Homo faber says:

    А за хората, които са всьо и вся, те са като Бог – навсякъде и във всичко, както казва и керката ти, никога не са били рядкост. Който има уши, очи и глава, отминава и си върви по пътя…

  5. Homo faber says:

    Нещо не ми харесваш… и ти като тези ора на приказки, уж не пъчиш гърдите, уж не искаш прожектори, ама я да се изтъпанча отпред, все пак! … 😀
    П.П. … ама да ти е простено, нали си близначе 😉

  6. Тракиец says:

    Доколкото си спомням, съвсем скоро Омбрето горещо ни препоръча книгата на Дейл Карнеги “Как да печелим приятели и да влияем на другите”. Изхождайки от нея искам да му цитирам следното: “Най-добрият начин да спечелиш един спор е като го избегнеш”. Перефразирано на проЗд български език означава “Убий глупака с мълчание”. Но познавайки душичката на наш Омбре, това е невъзможно! Той търси спора, той се храни с енергия от него! Така че, едва ли ще се вслуша в съветите на любимият си автор! 🙂

    • Hombre says:

      Тракиец, съгласен съм с теб и с цитирания от теб автор! Само че – луд умора нема! Аз отдавна избягвам да се занимавам с подобни личности, но когато ме предизвикат, не им оставам длъжен. Да разберат и други хора с кого си имат работа..

  7. Homo faber says:

    И по темата, да се върнем на случката – полемиката между теб и някой си господин, ето една книга, с мъдрости на един римски император-философ. Моралните ценности, за които Марк Аврелий говори са непреходни и вечни! Тази книга, всеки от нас трябва да прочита и препрочита, защото винаги има нужда от това да намера отново себе си!
    ” …Недей да хабиш останалата част от живота си да се занимаваш наум с другите хора, когато това не води до нещо общополезно. Защото се лишаваш от друго дело, като заемаш ума си с мисли какво върши еди-кой си и защо го върши, какво говори, какво има предвид и какво крои, подобно занимание те обърква и отклонява от собственото ти ръководно начало…”

    • Hombre says:

      И с тебе съм съгласен, Фабер! Мисля, че не си хабя енергията напразно ако развенчая едни пълен демагог. Защо на такъв човек трябва да му се гласува доверие…?

  8. Тракиец says:
  9. Светла Павлова says:

    Омбре, търсиш подкрепа за спор, на който никой не е бил свидетел. Ако си толкова добре запознат с правото, както твърдиш, нямаше да поставяш такава тема за обсъждане.

    • Hombre says:

      Светле, според теб какъв интерес имам да си измислям? Казвам самата истина и мога да се закълна в думите си. И понеже той непрекъснато изопачава казаното от мен, внушава на аудиторията твърдения, които не съм си и помислил, реших, че имам право на отговор в моя блог, за да защитя честта си.
      Не виждам каква е връзката между правото и желанието ми да блесне истината. Друг е въпросът ако бях решил да го съдя, но никога няма да стигна дотам… Нека му тежи на съвестта! Аз съм му като трън в очите, защото не се съгласявам с всичките му мнения.
      Пълна лъжа е, че аз мразя хора като него! Лъжа е, че аз не признавам законите в републиката! Злобарът вика – дръжте злобара!
      П.П. Пропуснах да кажа, че аз никога не започвам пръв нападките!

      • Светла Павлова says:

        Ооооо, чак сега загрях! Ти отново доказваш на Генек превъзходството си в правото 😀 .
        “Не виждам каква е връзката между правото и желанието ми да блесне истината.”
        Лошо, много лошо! Правото не обслужва ли истината?

        • Hombre says:

          Да, Светле! Приемам забележката ти за справедлива! Пояснявам какво имах предвид. Не правото като кодекс от законодателни норми и система от институции, под патронажа на богинята Темида, а по-софт вариант, при който да докажеш, че водата е мокра, без да прибягваш до съд! Освен това, правото не винаги обслужва истината. Признавам на Генек само неистовото желание да докаже своята “правота” чрез нечестни манипулации. Негов любим прийом е да твърди, че имам сестра. Знаеш какво следва от това… Аз ти приведох само два примера как ми приписва думи, които не съм казал, но ти не вземаш отношение по тях. Отново повтарям: нито мразя инвалидите, нито него самия! Никога не съм твърдял, че законите не трябва да се спазват и че трябва да се моли за да получи правото си по закон. Той така изкелеферчва думите ми и прави волни тълкувания, че наистина не знам дали трябва да отговарям на подобни нелепи обвинения… Той самият, като е толкова законопослушен, защо драска колите на хората, защото му пречели? Това ли е пътят за разрешаване на конфликтите? Питаш ме дали имам свидетели? Прочети всичко написано по мой адрес и ще видиш неговите самопризнания.
          Само за да видиш колко е позитивно настроен към мен, ще го илюстрирам със следната негова мисъл:
          Човекът орева орталъка със злобата си към инвалидите и техните претенции… Не дай, Боже, да му се случи нещо… Тогава какъв рев ще е…
          Виждаш ли какви мисли се въртят в подсъзнанието му? Добре че не ме ловят уроки, пък и да ме достигнат, ще си отида кротко от този свят, без много шум…
          П.П. За да видиш, че не си измислям и да се убедиш кой е демагог и манипулатор, направих си труда да прочета неговата негнусна статия „ПАК НАЛАЗВА”, в която се съдържат откровени лъжи:

          Обаче, човечецът /хвалещ се, че бил слушал лекции по право?/ твърди – никакви такива, колегите трябва да бъдат помолени, с такт…
          Пояснявам: не само съм слушал лекции, а и успешно съм положил изпити!
          Обидното е, че тоя човечец е убеден – нямам никакви права, ако не се примоля за тях!
          Съчинение по картинка! Къде съм казал подобно нещо? Препоръчал съм му да бъде по-тактичен, за да не настройва хората срещу себе си. Поне 10 души е отсвирил от своя блог, понеже не му уйдисват техните изказвания.
          Та това е спорът. С човек, който вече се заканва да ме съди…
          Точно обратното съм казал: „Друг е въпросът ако бях решил да го съдя, но никога няма да стигна дотам…”
          П.П.П. И понеже, според теб, везните са наклонени в полза на правната култура на Генек, ще цитирам по памет една негова блестяща мисъл: „Колите са длъжни да пропускат с предимство пешеходците на пешеходната пътека…”
          Обяснявам: Колите са неодушевени предмети и се управляват от водачи на МПС!

          • Светла Павлова says:

            Добре, бе, човек, разбирам те. Вчера съм забравила да сложа втората усмивка и ти си взел много насериозно моите думи. Вашите спорове с Генек ги знаем предимно тези, които четем и пописваме в двата блога. И честно казано, вече ви се чудя на акъла и на двамата. Не искате да си признаете, че и двамата сте рогачи и се чудите как отново да намерите път един към друг, или просто разнообразявате пенсионерското си ежедневие, мятайки стрели помежу си.
            И в двама ви не харесвам факта, че въвличате читателите си в споровете и очаквате от тях да бъдат съдници. И всеки един от вас смята, че “присъдата'” трябва да е в негова полза.
            Е, аз няма да участвам. Обичам и двама ви, харесва ми, че имате различен стил на писане. Естествено, че има теми, по които не съм съгласна. Генек ми отговаря в телеграфен стил – такъв вариант на общуване е избрал. А и доколкото съм схванала, той не обича да се разлива в много приказки. При теб е по-различно – ти имаш друг стил и начин на изразяване, ти си по-мек и по-сладкодумен. Но харесвам да чета и двата блога.

          • Hombre says:

            Скъпа Светле, ти сега в ролята на Темида ли влизаш, или просто изразяваш своето мнение като простосмъртна? 😀 За какво има да ни се чудиш на акъла? Всичко е толкова ясно – да влезе убитият! Както Генек, така и аз имам достойнство и никому не позволявам току така да изрича лъжи по мой адрес. Едно ми стана ясно – с него не може да се води нормален диалог. Едно на ръка, че не си поплюва да използва хамалски квалификации срещу опонентите си – заради една дума само е готов да ги „опраска”. Никой няма право да му противоречи – само той единствено е прав!
            И за да не бъда голословен, виж до какви съждения може да стигне този човек:
            Мислех да подмина, но явно някои хора се чувстват добре в скандалите, та се мъчат да ги предизвикват. Има един човечец, който няколко пъти беше замолен учтиво да не се появява тук и да не се занимава с моята личност. Просто е неприятен с постоянната си жажда за спор, кавга, скандал…

            Това са някакви изсмукани от пръстите негови твърдения, които не почиват на никаква реална основа! Него просто го е страх и затова избягва да влиза в открит словесен двубой, а си служи с напълно измислени обвинения. В резултат на което, прогони доста хора от своя блог като неприятни…
            За да видиш разликата между мен и него, готов съм още сега да забравя за неприятелското му отношение към мен и да си стиснем ръцете. Но съм убеден, че неговото его никога няма да му позволи да пристъпи към тази стъпка.
            Спирам дотук, защото не смятам да му правя психоанализа. Да е жив и здрав и да се радва на дълголетие и спокойни старини

    • Hombre says:

      Тракиец, какво е това? Да не размахваш некаква томахавка…? 🙂

      • Тракиец says:

        Поздрав за всички “войници на съдбата” !!! Или който се счита за такъв! Лично аз си го превеждам като “Войник по призвание” .

        • Hombre says:

          Ех… ако имахме не щерки, а синове… 🙂

          • Тракиец says:

            Омбре, готов съм да ме осиновиш! Но, само ако не се опитваш да ме учиш на граматика и право! 🙂

          • Hombre says:

            Тракиец, отдавна се каня да те осиновя, но щом като и ти вече си съгласен, така да бъде!
            Сине, кога съм те учил на граматика и право? Откъде си го измисли…?
            Независимо от всичко, всеки уважаващ себе си българин е длъжен да знае български език и граматика! Това не е дребен проблем.
            Друг е специалистът и ти го знаеш не по-зле от мен. Между другото, ще усвоиш от него и каруцарския език!

  10. Тракиец says:

    “Не се спирайте на болните от амбиции личности, които мислят, че са начело на народите. Други са силите , които се готвят сега. Според Учителя БЪЛГАРИЯ Е КЛЮЧЪТ НА ЕВРОПА, от нея започва Възраждането, от нея ще изгреят лъчите на Новата култура. Тя трябва да внесе Правда и Ред в света и в отношенията между народите. Този ключ е свещен. И всеки, който го върти без позволение на Небето, ще бъде наказан. Докато България търси външни помощи, ще остава безпомощна. Унизително е българският лъв да превива гръбнака пред Изтока и Запада, който той е цивилизовал. Той трябва да потърси достойнството си там, където го е загубил : в собствените си исторически корени. Защото КЛЮЧЪТ ЗА БЪЛГАРСКОТО ДОСТОЙНСТВО е в познанието на истинската ни история. Бурите и ветровете ще отминат, но Земята на благословението ще пребъде. Трябва да опазим това, което ни е поверено, защото безброй очи от други светове са отправени към нас”.
    Бъдещето на българите

  11. Homo faber says:

    Така требе, макар както казват гърците…

  12. Кисса says:

    Мили ми Омбре (ММО),
    Тракиеца ти го е рекъл право куме та в Очи: “Убий глупака с мълчание”.
    Татко, вечна му памет, тълкуваше казаното от Дейл Карнеги като: ”Убий простака с усмивка”.
    Аз, от моята камбанария, установявам, че болестите (ерго – инвалидността ) не се появяват всякога без някаква наша заслуга. Което е по-лошо, не зависят и от здравословния начин на живот, за съжаление.
    Ние излъчваме определени енергии, които рефлектират в околните и се връщат в умножена по много форма у нас. Омагьосан кръг се получава. Колкото повече мразиш, подценяваш, обиждаш, не прощаваш, толкова повече ти се връща (все от същият тип разболяващи енергии). Имунната система “сдава багажа” и язък ти за здравословния начин на живот.
    Имам и нагледен пример до себе си – човек, който живее всичко друго освен природосъобразно – яде с наслада от всичко по много, пие с вкус и голямо удоволствие, не се дЪрви, кара, ядосва, беснее по никакъв начин, дори да го предизвикват, шегата е винаги на върха на езика му, смее се на човешката глупост, не се вързва и не носи карез на никого, пие кафе с много захар, яде шоколад, сладки, абе угажда си, но винаги мисли за ближния до него. С две думи, след татко, такова благородство не съм виждала. Та гореспоменатия не страда ни от диабет, ни от сърдечни болести, ни от нищо. Да ми е жив и здрав.
    Направете си изводите сами.
    Те такивамити (и немити) работи.
    П.П. За Светлето – душо, камбана, я пак помисли, дали си баш много на правИОТ път?
    П.П.П. ММО, един съвет: СтЕгни се малко и зЕми, та пропишИ. Криминалета, антиутопийки, спомени, бла-бла-бла. Все ще се намери нЕкоя заблудена оФФФчица де те прочете, още повече, че в читанката.инфо не вземат пАри за публикации. О, и не пропускай на всекий ред да тургаш по едно многоточие… Така ще може да се поФалгаш всеки ден колко знака си наФраскАл…На ред по три точки, на 100 реда, правят триста знака, ша знаеш 🙂
    Цунки по муцунки на всички!!!
    Фабер, дръж здраво фронта!

    • Hombre says:

      Благодаря, Кисса! Мислим и двамата почти еднакво, с тази разлика, че понякога не мога да се въздържа да не разоблича лъжците и демагозите. Иначе, те продължават да набират скорост и създават нездрава атмосфера около себе си.
      Обещавам най-тържествено да го сложа окончателно в графата „ignore”!
      П.П. Късно ми е да се правя на писател. Ще взема да блесна повече от Генек, та човечището съвсем ще се поболее… 🙂

      • Кисса says:

        Да станеш за резил никога не е късно, ММО :-). Добре си го написАл “да се правя”. Бравос, комплименти, шапки дооооооооолуууууууууу 🙂
        Зааа пооооооочееееееест!!! 🙂

        • Hombre says:

          Дори и да стана за резил, аз не съм учил като него за писател. Тоест – на аматьора му е позволено да се изложи, но не и на професионалиста.
          Всъщност, сега като се замислям, моят живот е бил толкова бурен и изпълнен с интересни моменти, така че при всички положения мога да напиша един автобиографичен роман, вместо неизживяни фентъзита…

          • Кисса says:

            Анджък де!
            Ако се представиш добре, те наемам за биографичен роман, че ако твоят живот е бил бурен, моят заслужава определено сравнението с тайфуна Кетрин 🙂

          • Hombre says:

            Съгласен! В моя роман ще има описание на исторически събития и личности.
            Не се съмнявам, в думите ти, че си тайфунка! 🙂

    • Homo faber says:

      При нас, сеньора, винаги е фронт, и винаги сме на път…

  13. Тракиец says:

    • Hombre says:

      Тракиец, поръчай една лопата и за мен! 🙂

    • Кисса says:

      Лелееееееееее, много ми хареса, веднага пратих инфото барабар със скиците на устройството на домашния майстор. Вече потроши една електрокопачка а мото такивата струват много. Те в това устройство ще се влюби от раз. Без друго се е досетил и реголва не с права лопата а с вила 🙂

    • Hombre says:

      Мани го тоя чукундур! Коя свестна жена ще погледне такъв мухльо?

  14. Тракиец says:
  15. Тракиец says:

  16. Pasi says:

    Ба си… Днес е хубав ден за българската демокрация! Папионката е аут…! Жалко е, че това се случва късно… Пиандурника махна “Деконструкция”.

    • Hombre says:

      Паси, със всичко съм съгласен, само не обиждай пияндурниците! Те са добри хора и на мравката път сторват! 🙂

  17. Станислав says:

    Идвам по никое време, но пък май не е скучно тук. Изтървал съм историята, но пък е била интересна. Коновски като виден специалист по българското право е трябвало да си защити правата по-добре. Странно, че не е. Някой невежа би заключил, съвсем грешно, че не е знаел как. Ако се е пенсионирал или напуснал работа, вече не може да си търси правата в Инспекцията по труда. Жалко за него – по наивен начин се е прецакал. Но най-вероятно всички ние бъркаме, само той е прав. Всъщност не злорадствам, малко ми е тъжно даже. Жив и здрав да е.

    • Hombre says:

      Станиславе, господинът, който твърди, че е с по-голяма правна култура от мен е изградил цялата си обвинителна реч срещу мен на базата на едно напълно скалъпено и невярно твърдение! Никъде не съм казал, че трябва да се моли за правата си, което си е парекселанс опит за манипулация на посетителите в неговия блог!!! И понеже нямам контакт с повечето от тях, те му вярват… Нещо повече – проявявам съчувствие към всички, които по една или друга причина страдат от някакъв здравословен проблем. Продължава упорито най-нагло да заблуждава хората, което ме накара да му се противопоставя. То у нас едва ли има някой, който да е напълно здрав, но той иска да му се обърне специално внимание…

Leave a Reply

