С оптимизъм за България

Като всеки нормален…? пенсионер, седя пред малкия екран и си щракам каналите от 1 до 101 и в обратен порядък… По некое време, погледът ми се спира върху предаването по bTV “120 минути” на Светослав Иванов – в момента, в който взема интервю от Руслан Мъйнов. Оня същият бесерабски българин, който, когато за пръв път е дошъл в истинската си родина е можел да ползва прабабиния си език само на битово ниво, а днес говори по-добре и по-смислено от редица българи, които никога не са напускали пределите на нашата Родина. След него се появи самоукият журналист Борис Анзов, който се прослави с репортажите си от Сирия в зоната на военните действия, след като бе леко ранен от куршум. Не съм бил там, не мога да твърдя със сигурност от къде точно е долетял тоя куршум – може да е и от територията на Турция. После се появи артистът Вълчо Камарашев, а след него показаха архивни кадри с Петко Бочаров… Абе, нема да седна да ви разказвам какво съм гледал цели 2 часа! Който се интересува, ако поне малко съм го заинтригувал, може да влезе в сайта на bTV и сам да се информира от първа ръка.

Не си мислете, че съм решил да ставам рекламен агент на тази телевизия и да вдигам позападналия й рейтинг, въпреки любимите ми турско-индийски сериали. Истината е съвсем различна – при все по-налагащото се зрителско мнение, че няма независима журналистика, попадам на някои предавания, които ме изпълват с гордост, че съм българин. Джурналя има не само у нас, а и по целия свят, но това, което ме изпълва с радост и възхищение е мнението на хора, които не са изкушени от политиката в съвременния свят. Говорят просто и разбираемо, без всякакъв опит да представят нещата в невярна светлина. Просълзих се от думите на Мъйнов и Анзов, защото те говореха от свое име и не представляваха позицията на някой политически мастодонт. Някой ще каже, че и Светослав Иванов не е цвете за мирисане. Мен ме интересува това, което излиза на повърхността, а не под нея. Стига с тия конспиративни теории! Всеки може сам да прецени дали го манипулират или му предлагат просто една различна гледна точка.

Преди да завърша, искам да ви уверя, че няма да си отида от тоя свят, докато не видя България да възкръсва от пепелта като птицата Феникс от известната ви легенда. Вярвам, че този  ден скоро ще настъпи!

За повдигане на нашето патриотично самочувствие е следващата песен:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in По света, У нас and tagged . Bookmark the permalink.

34 Responses to С оптимизъм за България

  1. Pasi says:

    Журналетка
    Памфлети дращи журналетка.
    Боза от факти и амфетка.
    За правописа – няма думи!
    А правоговор – само глуми.
    Памфлетите са редка плетка.
    Написани от журналетка.

  2. Homo faber says:

    Добър да е денят! 🙂
    Защо пък не? Защо оптимистично, вместо направо отлично? Както е казано в Библията, в Светото евангелие от Йоана: “В началото бе Словото; и Словото беше у Бога; и Словото бе Бог.”
    И още трябва… както се казва статуята на съветския скулптор Евгений Вучетич, която се намира пред сградата на ООН в Ню Йорк… “Да изковем от мечовете плугове”, подарена от Н. Хрушчов през 1959 г.
    Дали ще дойде това време, само да се оре, а не да се размахват мечове, както е сега?
    Кой знае?

    • Hombre says:

      Фабер, вместо да ни мъчиш, кажи направо какъв е отговорът?

      • Homo faber says:

        Омбре, той се знае, само да не е размахване на меча
        П.П. Къде зачезна. Пмислих си дали не си размахал, пак меча “оптимистично” в “Сан Суси”? 😉

        • Hombre says:

          Кога съм изчезнал? То ще се разчуе ако нещо ми се е случило. Все още съм жив и здрав…

    • Hombre says:

      Кога стана тоя полковник? Мене ако ме питат, тоя е като двуликия Янус. Питай Аман и той ще ти каже същото…

      • aman11be says:

        Дали е като двуликия Янус не знам, но бях свидетел как некадърни и направо казано тъпи джурналя го “направиха” от обикновен пазвантин в НСО “експерт” по всичко, свързано с национална сигурност, тероризъм, специални служби, ….., мешана скара, студена бира,….. и каквото още се сетите. То, както правилно е забелЕзАл народът, не е луд, който яде зелника… Канят го, вероятно и му плащат, и той, както е видно явно не страда от излишна скромност и трезва самооценка и ходи да ръси мозък.

        • Hombre says:

          Прав си Амане, ама не всички хора знаят истината за тоя пазвантин. Според мен съвсем заслужено са го уволнили от НСО.

    • Hombre says:

      Погледни му само погледа и му крой шапката!

      • Тракиец says:

        Абе, на тоя няма ли кой да му сложи усмирителна риза и да го пратим където му е мястото!? В Карлуково например! Или в Софийският централен! Там ще го превърнат в Хюрем султан!

  3. rusalka2013 says:

    Харесва ми, че от днешната тепавичарска история лъха оптимизъм 🙂

    • Hombre says:

      Русалке, видох, че нещо сте омърлушени та рекох да ви повдигна самочувствието.
      П.П. Влез в петъчното есе – твоята приятелка Кисса е отговорила на въпроса ти.

  4. Светла Павлова says:

    Може ли все пак, по-внимателно с … разгорещения патриотизъм?
    Хюсеин Хафъзов: „Българите не заслужават собствена държава“

    • Hombre says:

      Светле, какво ще кажеш ако ти издействам едноседмичен семинар в Делиормана с главен лектор Хафъз Челеби? 🙂

      • Светла Павлова says:

        Готово! Пишман ще стане челебито 😉 .
        Исках да кажа, че е добре патриотизмът да не лежи на манипулации. Ето ви нещо интересно. Какво прави впечатление в този материал?
        Васил Левски, съдебният процес и обесването

        • Hombre says:

          Светле, я се доизкажи, че не всичко разбрах…? Левски национален герой ли е или не?
          Кой и какви манипулации си е позволил?

  5. Светла Павлова says:

    “Нашите българи желаят свободата, но приемат я, ако им се поднесе в къщите на тепсия” — Протоколи от разпита на Васил Левски пред турската следствена комисия в София 5-9 януари 1873 г.
    Не го казвам аз, нито Чергар.

  6. Светла Павлова says:

    Не се прави на “Дръж ми шапката”! Не, не променя светлия образ на Дякона, но променя едно друго нещо! Твое беше следното възклицание: “Защо от Къкринското ханче, до София, не се намери нито един комита, който да освободи Апостола???” ( Справка: Тепавицата от 19-ти февруари, 18:57 часа. )
    Аз също, като повечето българи, смятам, че 3-ти март трябва да бъде националният празник на България. Но не за да помня, че съм потомка на роби, а за да не забравям ЗАЩО България падна под робство.

    • Hombre says:

      Удовлетворен съм от отговора ти, Светле!
      П.П. Освен в казармата, много рядко ползвам шапка в цивилния живот. 🙂
      П.П.П. Миналото трябва да се помни не само защото сме били роби, а защо сме допуснали да бъдем такива и да си направим съответните изводи и поуки. Основната причина е съвсем ясна. Нека видим дори само този материал: „Защо България пада под турско робство?
      Явно не сме си направили нужните поуки и продължаваме и днес да допускаме същата грешка. Забравяме какво пише на фасадата на Народното събрание.

  7. Светла Павлова says:

    А, те, работещите в Народното събрание се правят, че не забелязват този надпис, какво останало до търпеливците, които ги издържат…
    За съжаление видеото на Бтв не тръгва при мен, за да видя и чуя какво е казал Мъйнов, но някак не мога да повярвам на сълзите му. Ето защо:

    А да кажете нещо за това?

    Иначе всички са патриоти. Но изпадат в екстаз, когато слушат и изпълняват ритмите, характерни за фолклора на поробителя им.
    Гледах “великият” концерт на Трифонов на стадиона. Ами досрамя ме, не бях горда с българския си произход. Не може да сътвориш тюрлюгювеч от химна, български народни песни, кючеци, чалга, черепи с кръстосани кости, маски-черепи и скъп мотоциклет и да се биеш в гърдите какъв родолюбец си. А стадионът беше пълен с млади хора.
    И накрая – четох книгата на Димо Райков “Диагноза: българин в чужбина”. Обаче не я препоръчвам, защото… Ясно е защо.

    • Hombre says:

      Мила Светле, дори не подозираш колко много съм съгласен с това, което си написала! Там е работата обаче, че ние българите все гледаме да изкараме чуждите ризи на показ, а нашите да скрием. Дет’ се вика – виждаме сламката в чуждото око, но не и гредата в своето… Може би сме далтонисти? Съвсем не споделям клипове като тези, които специално заради мен си подбрала, но не забравяй, че в днешно време търсенето определя предлагането. В крайна сметка, ако трябва да бъдем честни, има ли човек, който да е безгрешен? Нека видим у всекиго доброто начало, пък после да го съдим. Очевидно още не сме разбрали смисъла на лозунга „Съединението прави силата!”
      Байганювщината е пуснала дълбоки корени и така лесно няма да се справим с нея..

Leave a Reply

