Je suis malade

Без  майтап!

Първо повлече крак Аман… След него Сандра, после моята  благоверна… и накрая АЗ! Такъв грип не си спомням от дете да ме е ловил…  Цели 24 часа не съм слагал нищо в устата и нямам апетит. Пак  добре, че   температурата ми е в нормата. Но за сметка на това, кашлям като дърто магаре. Не вярвам още да се чистя от никотиновите сажди…

Не си мислете, че ви се жалвам! Правя го с едничката цел да ви предпазя от вируса и за да оправдая отсъствието си от Тепавицата през следващите няколко дни. Ако на някой му се е прияло жито с пудра захар, да си потърси друго по-подходящо място. Тука  само раздаваме свещички – две за левче.

Колко мило, че моята приятелка Лара Фабиан намери време да ме  поздрави!

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Bad news, Здраве. Bookmark the permalink.

112 Responses to Je suis malade

  1. aman11be says:

    Пожелавам ти да се оправиш по-бързо! Ако си късметлия, може да се разминеш само с кашлицата и някои други по-дребни проблеми. Но поддържаш ли няколко дни висока температура, бързо при чичко доктор. Не се опитвай да се самолекуваш в къщи.

    • Hombre says:

      Благодаря, Амане! Както казват старите хора – всяко зло за добро. Тъкмо ще сваля някой излишен килограм… 🙂
      П.П. Кантарчето сочи минус 2,5 кг!

      • Тракиец says:

        И аз ви пожелавам бързо изцеляване. При мен отмина за около две седмици, като не съм използвал антибиотици. Само чайове и разтривки вътрешно и външно с ракия! 🙂

        • Hombre says:

          Чул те Господ, Тракиец. Явно не съм никак добре, щом като и уискито вече не ми се услажда… 🙂

  2. Тракиец says:

    Най-после качиха клипчето от моето представяне по ТВ “СКАТ” в предаването “Паралакс”. Моля за отзиви по изказаните от мен мнения. Макар и да не ми бе дадена голяма възможност, мисля че успях да кажа най важното! Очаквам вашите обективни и субективни мнения и препоръки.
    Толерантност и тероризъм

    • Hombre says:

      Тракиец, смятам, че добре разви тезата си по предварително разработените опорни точки. Вече ти препоръчах да не ходиш на гости при журналисти като Теодор Ангелов, от които не можеш да вземеш думата. Същият е като Слави Трифонов, който се вживява в ролята на специалист по всичко…Такива хора предизвикват особено неприятно чувство у мен. По-добре сами да си водят предаването…

      • Тракиец says:

        Прав си, но за сега само това са ми възможностите!

        • Hombre says:

          На твое место, ако и мен така ме прекъсваше, щях да си вдигна чукалата и да му кажа”чао”.

          • Homo faber says:

            Омбре, прав си! Но този така наречен “журналист”, е солташак на некой големец от тази партия. И сигурно са видели и анализирали “гениалните” му изяви, ама го търпят щото… 🙂 Та не се знае, колко ще помогне мнението на полковник Генерала от контраразузнаването, този водещ да се смени.

          • Hombre says:

            Те затова ще сме все на това дередже – докато не престанат да назначават калинки на всички възлови места в държавата ни!

    • aman11be says:

      Тракиец, за съжаление имам повече материал да коментирам тъпотиите на Теодор Ангелов, тъй като те заемаха по-голямата част от предаването. Мисля, че ти се опита да развиеш тезите си, но не ти беше дадена тази възможност в достатъчна степен. Струва ми се, че имаш достатъчно авторитет в партията, за да се опиташ да обърнеш внимание поне на В. Касабов, че с водещи като Теодор Ангелов само губят аудиторията си. Честно казано, заради тоя льольо едва издържах да изгледам предаванията докрай, а темите бяха интересни и са в твоя “ресор”, т.е. можеш да дадеш наистина експертно мнение, което да е интересно и полезно за мнозина.

  3. Homo faber says:

    Хайде холан! Кви са тия щуротии, жито, свещи…Взимай мерки, наистина тази година грипа е сериозна работа! И да папкаш, то илачите помагат, ама нали знаИш … Ранътъ праи борбътъ … 🙂
    И аз ти пожелавам скорошно оправяне, да потъне грипа вдън гори Тилилейски, пусти опустел! 🙂
    Че, рано сабахлем, требе да се пусне воДътъ на тепавицата, щото празно не требе се върти, па и хорото требе да водиш!!! 🙂

    • Hombre says:

      Сполай ти за думите, Фабер! Ще се стараем да изпълним твоите препоръки… 🙂

  4. Тракиец says:

    Какво се случва, когато релсите свършат и влакът на социализма спре:
    – При Ленин – всички слизат, правят съботник и полагат релси.
    – При Сталин – машинистът се разстрелва.
    – При Хрушчов – вземат се релсите зад влака и се полагат отпред.
    – При Борисов – началник-влака и кондукторите клатят вагоните, машинистът надува свирката, а пътниците си мислят, че влакът продължава да върви.

  5. Pasi says:

    При мен грипа без антибиотик не се размина. И леля докторка. Иначе беше голяма мъка и кашлица която размътва и мозъка… До продънване.
    А ето и нещо по-весело:
    ПУТИН: КЪДЕ Е РОСКО

    • Hombre says:

      Не съм предполагал, че може да ме тръшне така един грип! Коремните ми мускули още ме болят от кашлшицата. И непрекъснато ми се спи денем и нощем… Щото немам сили вече за нищо, даже ако някоя гърла ми предложи секспарти…
      Колажът с Путин е супер! Абе, тоя нашичкия, нема ли кой да му каже да си обира вече крушите и да освобождава президентския стол?

  6. rusalka2013 says:

    Господин Тепавичарю, скорошно оздравяване! На оставяйте нито ден Тепавицата без своето присъствие! 🙂

    • Hombre says:

      Благодаря, Русалке! Обещавам всеки ден да отварям Тепавицата и да запълвам пространството с мълчаливо присъствие… 🙂

    • Hombre says:

      Тракиец, вчера гост на предаването “Лице в лице” на Цветанка Ризова бе безродникът Иво Инджев. Чудя се как е възможно още да осигуряват медиен комфорт на такива боклуци в националния телевизионен ефир… Ако си немаш друга работа, изгледай предаването.
      По следите на един цитат от Левски.

      • Тракиец says:

        Изгледах го преди това, но от уважение към теб не го публикувах! Знам, че не го харесваш.
        Абе, къде са ни презокеанските и задгранични девушки. По темата “задължителна военна служба” бяха много активни, а сега по другата “Тероризъм и толерантност” странно мълчат???!!!
        Или са съгласни с мнението ми или не! Нека кажат, може и да не съм прав! 🙂

        • Hombre says:

          Изтъкни ми поне една причина, поради която си заслужава да харесвам тоя идиот! А, сетих се – щели са да го калесват за шпионин, ама не е издържал теста…
          На нашите девушки не им е до нашите дребни мъжки дертове. Дай им на тях за нещо по-възвишено да говорят. Можеха поне да проявят малко емпатия и да ми пожелаят скорошно оздравяване… 🙂

        • Кисса says:

          Colonello Balev, с някои твои мнения съм съгласна (не всички терористи са радикални ислямисти – правили са атентати комунисти, неислямисти, при това в православен храм в центъра на София). С други (повечето мнения), не съм никак съгласна. За съжаление съм много на зор с времето, и ще се поясня, когато имам повече свободно.
          Съгласна съм с почти 100% с казаното от Ламбовски ето тук:
          ОБРАТНИ РАЗПИСКИНевидимите райета на Инженера

          • Hombre says:

            ММК, ще бъде любопитно и за мен да разбера с какво не си съгласна от казаното от колонела…

          • Тракиец says:

            Ламбовски се притеснява от това, от което всички ние се притесняваме “Дали това не се прави в името на ограничаването на нашите свободи”. Прав е да се притеснява! И аз се притеснявам, но това, за което говоря не касае твоята лична свобода, а организацията на работата на специалните служби по отношение превенцията срещу тероризма. В Израел системата работи перфектно, без особено да се нарушават човешките права! А дори и частично да се нарушават, то хората са съгласни в името на собственото си оцеляване и безопасност!
            Все пак, трябва да си отговорим на въпроса: Какво избираме, сигурноста или безумното нехайство?!
            Безумно нехайство е в центъра на Европа да проспиш създаването на ухабитски религиозни центрове, джихадистки клетки и да пускаш терористи на свобода. Ако не си съгласна проблемът, ама много големият си е само твой и на никого после не се сърди за последствията.
            Италия не е забравила терористичните актове в Милано и гарата в Болоня. Благодарение на изключителните мерки и добра организация пресякоха екстремизма. Същото е в Испания и Северна Ирландия.
            Мерките разбира се са комплексни: законодателни, административни, логистични и др. с отчитане особеностите на етноса, религиозните вярвания, цели и задачи на терористите, но дотогава на ход са специалните служби със своите специфични методи и начин за въздействие с цел превенция на тероризма. За да спинкате с Валтер спокойно!
            Лека нощ!

    • Hombre says:

      Велислава Дърева – президент!!!

      • Тракиец says:

        Не е лоша идея! Един мислещ и уравновисен президент ще ни бъде от голяма полза! Веднага обаче ще я оплюят защото е лява! Не си дават сметката, че тя е една от тези, които най-много заклеймяват “червената буржоазия”!

        • Hombre says:

          Сигурен съм, че ако издигнат кандидатурата й, народът ще я подкрепи!

          • aman11be says:

            Струва ми се, че малко се увличаш или се опитваш да ни качиш на пързалката. 🙂

          • Hombre says:

            Кой, аз ли? Коя пързалка? 🙂

  7. Кисса says:

    Скорошно оздравяване ти желая, ММО! Много зависи от кашлицата, дали е суха, или …
    Отиди за всеки случай на доктор да те прИслуша 🙂

    • Hombre says:

      Благодаря, Кисса! Извинявай, че се усъмних в твоята загриженост към мен…

  8. Светла Павлова says:

    Здрасти и отвъд океана.
    От утре тръгвам с една зелена ръкавица на лявата ръка, червен чорап на десния крак и боядисана в синьо коса, да можех и брада щях да си пусна 😀 .
    Тракиец, само си губиш времето в Тв “СКАТ”.
    По отношение на тероризма – много удобен се оказа този “враг”. Не е като “вражеската” армия – първо ти набиват патриотизма в кухата манерка, после ти посочват врага и при дадена команда, тръгваш да го сразяваш. Ако случайно осъзнаеш, че стреляш срещу хора, които са същите като тебе, които също са били възпитавани да мразят “врага”, ще те разстрелят с клеймото ” дезертьор” или ” национален предател”. За назидание на останалите – да не би да им хрумне, че и те могат да дезертират. И понеже владетелите на света не са глупави, а и със сигурност редовно следят настроенията на масите, измислиха тероризма. Този “враг” няма лице и националност, затова е и много удобен за всяване на страх и паника. Лошото е, че широките народни маси 😉 не се сещат да си задават два важни въпроса : “защо?” и “кой има полза?” Поне не са достатъчно на брой тези, които искат да провидят отатък “патриотизма”.

    • Hombre says:

      Светле, много удобна теза си избрала – всички хора са братя и много се обичат! Да, ама НЕ! Живеем във вълчи свят и за да оцелеем се налага и ние като вълци да се държим. Много хуманно звучи твоето послание, но на практика е неосъществимо…
      ПРИКАЗКА ЗА СТЪЛБАТА

  9. Светла Павлова says:

    Омбре, ти патриот ли си или евроатлантик 😉 ?

    • Hombre says:

      Светле, аз съм ШОП!!!
      Благодаря за пожеланието ти за моето скорошно оздравяване! 🙂

  10. Тракиец says:

    Хахаха! Това и очаквах! Не виждате ли колко сте неориентирани в ситуацията!? Трябва ви още два-три Парижки и 10 Брюкселски атентата за да разберете едно: Опасноста е голяма и дебне от всякъде!
    Светла я разбирам! Тихо и спокойно е в САЩ, а случилото се в Европа е толкова далечно и не ни засяга, та не е нужно да го коментираме. С такива мисли Балканските държави и Византия са паднали под ударите на Османлиите.
    Да, Светле права си обаче в другото! Разбира се, че си задавам въпросите “защо и кой има полза”, само че отговорът хич няма да ти хареса. Единственият обвиняем е САЩ, които безумно се нуждаят от война за да си решат въпроса с външния и вътрешен дълг, който е ужасяващо голям /около три трилиона долара/. Не обаче това е основната причина, а по-скоро нежеланието на европейците да сключат заробващия договор ТТIP /трансатлантическо търговско и инвистиционно партньорство/ под натиска на САЩ в полза единствено и само за САЩ, който ще унищожи европейския бизнес и ще премахне европейските екологични норми.
    Разбира се, тогава ще ги накажем! Как? Щи им вкараме 22 000 терористи, шок и ужас и ще клекнат! Да ама не! Няма да стане този път, въпреки Меркел, въпреки Юнкер и Оланд и въпреки цялата еврогейска неолиберална гмеж.
    Да аз съм Патриот, а после европеец, но не и евроатлантик!
    А относно Кисса! Каквото и да ми кажеш, напишеш и мислиш е все едно. Специалните служби в България, Русия, САЩ, МI5 и ΜΙ6, италианските SISMI, MIT, BND, MOSAD и т.н. работят по един и същи начин. Антитероризъм съм учил освен във ВСШ” Г.Димитров”, Симеоново и в Турция, Израел и САЩ. Работил съм по разкриването на терористичните актове на гара Буново, Пловдив и Сливен. Методите не се различават особено, а мерките са едни и същи. Основно оръжие е сътрудническият апарат от средите на самите терористи, нещото което предателите на България целенасочено оплюха и унищожиха, както и унищожиха самите специални служби разузнаване и контраразузнаване. Хайде стига събудете се, че вече е страшно!

  11. Светла Павлова says:

    Че си шоп отдавна разбрах 🙂 . По друга причина те питам дали си патриот или евроатлантик. Както виждам, днес си на бойния си пост, така че пожеланията за скорошно оздравяване са излишни.
    А темата не я избрах аз. Избраха я политическите сценаристи в Тв “СКАТ”. И нямаха акъла да оставят госта си спокойно да развие изложението си. Тракиеца е човек, който очевидно има какво да разкаже.
    П.П. “Живеем във вълчи свят……..” И защо, бе, скъпи Омбре, живеем във вълчи свят?

    • Hombre says:

      За голямо съжаление, не съм се оправил, Светле… Ще ми се спукат алвеолите от напрягане. Пожеланията за добро здраве никога не са излишни – дори на напълно здрав човек, стига да са от сърце.
      П.П. Не ми задавай въпрос, на който сама можеш да си отговориш…

  12. rusalka2013 says:

    Всяка прилика с други места и събития е случайна 🙂
    Изповедта на агент от ЦРУ: Платиха ни милиони, за да разделим Югославия

  13. Светла Павлова says:

    Тракиец, разбирам насладата, която изпитвате ти и другите тепавичари, когато на чужд гръб доказвате тезите си.
    Как да коментирам случилото се в Брюксел? Очакваш от мен да пригласям в същия тон, в който беше издържано предаването на СКАТ? Добре, да приемем за вярно, че атентатите бяха извършени от посочените на снимките момчета. Да приемем, че са мюсюлмани, при това радикални. Какъв, обаче, беше Брейвик? Този синеок, розово-беличък ариец, който преди да избие десетки нищо неподозиращи деца, извърши бомбен атентат. Доколкото си спомням той не е мюсюлманин. Защо службите го проспаха? Или изглеждаше невероятно един беличък европеец да извърши това, в което се обвиняват мюсюлманите?
    Всички обвинявате САЩ за онова, което се случва по света. На фактите никой не може да противоречи. Само че винаги има едно голямо “НО”. Къде са лидерите на останалите държави? Що за организации са ООН и МВФ? Почти целият свят членува в тях. Знам, сега ще кажете, че се слуша само гласът на САЩ. А защо е така? Толкова слабохарактерни ли са другите държавни лидери? Или просто уговорките са такива? Как поредната война ще реши дълговият проблем на Щатите? Финансови дългове не се правят, за да бъдат погасявани. Какво щяха да правят банкерите тогава?
    И накрая да попитам в какво, всъщност, се изразява работата на разузнавателните служби? На кого в действителност служат те? Шпионски игри и дебнене е имало още от зората на човечеството, пък май никога не е живяло в мир. И докога така?

    • Hombre says:

      Скъпа Светле,
      Едва ли е необходимо аз да се правя на адвокат на Тракиеца, но понеже споменаваш „и другите тепавичари”, реших, че имам правото и аз да взема думата. Ако се направи една бегла справка за извършените терористични актове в края на XX и началото на XXI век, ще се види, че преобладаваща част от тях са на расова и религиозна основа. И на първо място, разбира се инспирирани от ислямския фундаментализъм. Какво значение има кой стои зад атентатите? По-важното е, че всички те почти без изключение са осъждани от прогресивната световна общност след като причиняват огромни човешки и материални загуби и предизвиква страх у населението. За какво даваш този пример с този фашизоид Брайвик – да докажеш, че не само мюсюлманите са главорези. Кой ти го не знае… Но погледни съотношението на атентаторите от Европа спрямо тези от Близкия Изток, Азия и Африка. И откъде ти хрумна мисълта, че изпитваме наслада от това, което говорим срещу тероризма? Според тебе е по-добре да ги оставим да правят каквото си искат, да колят и да бесят? Да игнорираш този проблем означава, че не си въобще наясно с усложнената международна обстановка. Не съм съгласен с Тракиеца, че в САЩ ти си в по-голяма безопасност от нас европейците.
      Да обвиняваш службите, че на са си свършили работата е просто смешно.Както вече дадох един пример, ФБР не можа да опази Джей Кей, та некакви си случайни минувачи на улицата нема да похарчи… Реално постижимата цел е да се намали броят на успешно проведените атентати, но не и да се ликвидира изцяло този бич за всяко едно общество.
      Колкото и да са ти мили американските управляващи, за мен е пределно ясно, че те са в основата на почти всички конфликти по земното кълбо. Примери да искаш…
      И аз искам да съм пацифист като тебе, на не със свалени гащи пред врага!

  14. Кисса says:

    Тракиец, терористичните актове на гарите в Милано и Болоня бяха извършени от Червените бригади – екстремисти комунисти, въоръжени безпощадни убийци. Имат един куп терористични актове срещу честни и неудобни съдии и прокурори, отвличането и убийството на Алдо Моро и много други, списъкът е дълъг, може да се направи справка в мрежата.

    СЪГЛАСНА съм 100% с теб по отношение на създаване на база данни на заподозрени в тероризъм личности, достъпна до ВСИЧКИ специални служби.
    НЕ съм съгласна с построяването на стени на цялата южна и западна граница на България.
    Това е тъпо, грозно, скъпо и безмислено. Преувеличавате опастността за България. Та терористите я заобикалят, информирани са много добре. Какво да кажем за Италия, през която навлизат от Африка пресни попълнения, а от западна Европа я ползват за транзитен път към Гърция, Турция, ерго Сирия, където подлежат на обучение?
    Хич не си спинкаме спокойничко с Валтер, но не сме се и паникьосали. По-късно ще пиша пак, че сега съм ужасно натоварена.

    • Hombre says:

      Кисса, никой не отрича съществуването на терористични групи и от средите на местното туземно население. И все пак, сравни към днешна дата кои терористи преобладават в Европа. Едно е да поставиш под наблюдение и контрол хора от една и съща етническа общност, изповядващи една и съща религия и такива, които по пет пъти на ден произнасят „Аллах Акбар” и са се капсулирали в отделни гета, където всеки чужденец веднага лъсва… Либералните закони в повечето от европейските страни им позволяват доста често да нарушават съществуващите порядки.
      Колкото и да уважавам твоето мнение, предпочитам да се доверя на специалистите относно реалната заплаха от нови терористични актове, вместо да си завирам главата в пясъка.
      И аз не съм много убеден, че с изграждането на стени и телени огради ще спрем нашествието на мигрангите, но е по-добре, отколкото нищо да не правим. Както е видно Македония, Унгария, Чехия, Словакия,, Австрия са постигнали забележителен напредък в огранничаването на достъпа на т.н. „бежанци”=

  15. Pasi says:

    Дувар
    Да си построим дувар,
    С камък,хоросан и вар!
    Да ни варди от чалмите,
    дето чичо Сам разрита!

    Вместо пенсийка за хлебец,
    ще хрантутиме туземец.
    Той джамия, медресе,
    в отговор ще натресе.

    Черни бурки и шамии,
    ще заплуват по чаршии.
    В кафенета наргилета,
    ще си пафкат вси хюмнета.

    Кой ли ще опъва шия
    зарад тази орисия?
    В туй Отечество прекрасно,
    кой ще бачка, не е ясно.
    Паси.07.09.2015г.

  16. Pasi says:

    Г Р А Н И Ц А
    Талибан ни е налазил…
    Кой народа ще опази?
    Граничаря – наш войник,
    или Гнома-политик?
    Границата ни свещена
    е отново нарушена…
    Граничарят – защитава,
    а пък Гнома го предава!
    Ех народ – благословен…
    Ти от Гнома си скопен,
    ако твоят граничар,
    поднесеш на Гнома в дар!

  17. Homo faber says:

    Да започнем от края … Тези терористични, местни групи – “Червените бригади” в Италия, също и “Баадер-Майнхоф” в съществуващата ГФР, както и ЕТА в Испания / с по-малка дейност, но достатъчно сериозна/ бяха безпощадно унижожени, след сериозно взетите мерки от държавата. Свидетели сме , че немалко време до сега нямаше терор и хората в страните си живееха сравнително комфортно. Ясно е , че използвайки либералното законодателство и порядки, създадени ако не се лъжа, преди двайсетина и повече години с голямото разширяване на ЕС, всеизвестната нам задокеанска сила наложи и тези така наречени мигранти и атентатите. И както всяка крушка си има опашка, то е ясно,че дълговете, финансовите и икономически интереси, социалните проблеми, пораждат и политическите проблеми. Казал го е К. Маркс /колкото и да не е недолюбван, но признаван от не малко западни икономисти/ … “Политиката е концентриран израз на икономиката….”

    • Hombre says:

      Съгласен, Фабер! Всяка държава по-лесно се справя със “своите”терористи, отколкото с внесените отвън, на които още не е научила мурафетите и няма досиета за мнозина от тях… Ти нали много обичаш да боравиш с досиета? 🙂

      • Homo faber says:

        Що да не борави човек, Омбре! Винаги е Ентересно да се научи нещо ново, непознато… 🙂 Само че картотеката/ките са при вас полковник – генералите и няма достъп за простосмъртните… 😀

  18. Тракиец says:

    Това исках да кажа и язе! Не е важно, кой е и от къде е дошъл терористина /неговата мама/! А това, че методите и мерките на специалните служби са едни и същи. Там, където работят добре, не е нужно да се строи стена, но където няма е нужно, ама много нужно! 🙂
    Браво на Паси. Много хубави и актуални стихове!

  19. Pasi says:

    Споменатие атентати през 70-те години в Италия, ГФР, както и по сетнешните през 80-те в Сев. Ирландия, ЕТА в Испания и България-Буново, Пловдив, Зл.Пясъци преследват според мен съвсем различни цели и социалната им природа е коренно различна- от класов псевдо-бунт; към национално- етнически, за да стигнем днес до религиозно-мотивирани атентати. Градацията е видима. Според мен дори по-опасна, тъй като ако на класовите конфликти вече са заоблени ръбовете,то на етническите и още по-малко на религиозните противоречия някой през последните двадесет години е обръщал особено внимание, а най-малко страните в т.н. преход. Последните се осъзнаха едва сега, но вече са без разузнаване и без агентура, безумно осветлявайки своите агенти. Европа -“без граници” , от една страна е добра за работната сила и за капитала, но от друга сякаш премахна националните съпротивителни сили, чрез създадената възможност вместо “българин” да се зовеш “европеец”. Не отиваме на добре според мен. Заплахите се множат:- преки и индиректни, а защитните механизми на организма “българска нация” за на предела.

  20. Тракиец says:

    Написаната по-горе, не от мен за съжаление статия, дава кратко и съдържателно представата за истинската Балканска история. Мога само да добавя, че първичното Християнство /наречено по-късно Богомилство/ води началото си от учението на Орфей, а образът на разпнатия Исус съществува от хилядолетие само, че с надписът Орфей под кръста! Всъщност Исус е наричан вторият Орфей, а Христосите са обредни плочки, които са се ползвали от древните траки, като икони / например тракийският конник/.

  21. Светла Павлова says:

    Колко се краде от оградата по границата с Турция?
    Някой знае ли работи ли се по оградата с Турция и докъде са стигнали нещата?
    Един въпрос към Тракиеца: държавите от т. нар. арабски свят разполагат ли със служби, еквивалентни на тези, които си изброил по-горе вчера?

    • Hombre says:

      Светле, да не би др. Павлов да е решил да участва в конкурс по изграждането на ограда с Турция? 🙂
      По втория въпрос – попаднах съвсем произволно на следната статия:
      Германското разузнаване сътрудничи с тайните служби на Асад
      Почти съм сигурен, че и другите държави от арабския свят имат своите тайни служби, изградени по френски и английски модел. Само ние българите успешно си разрушихме не само структурите но и цялата агентура…

      • aman11be says:

        Светла, аз, за разлика от Омбрето, бих запитал кои държави имаш предвид? Че то в последните десетина години май не остана нормално функционираща арабска държава не без активната помощ на ЦРУ и Държавния департамент по метеовъпросите на привършване на диктаторската зима и пукването на демократичната пролет по земите, населени с араби и богати на нефт, земен газ и разни други дреболии. И ако пролетта така и не успя да пукне, то доста голяма част от населението им успя.

    • aman11be says:

      Светла, по първия въпрос и по-специално по разчетите на В.Василев за цената на оградата и колко се краде ще отговоря с едно изречение, което кой знае защо също се свързва със САЩ – “Копелета, ама наши.”

    • Тракиец says:

      Да, Светле! Разполагат и то с много силни служби! Вторият човек след Саудитският крал – принц Незнам кой си инб Сауд е и шеф на разузнаването. Палестинците /не без наше участие/ имат една от най-развитите служби. Йордания и т.н не изостават. Някои от тях обаче подкрепят ИДИЛ, а други не, но като цяло се счита, че са силно манипулирани от МОСАД и макар да са противници на Израел, правят това, което е нужно за евреите.

      • Светла Павлова says:

        Благодаря за отговора, Тракиец. Направих си и някои изводи.

  22. Светла Павлова says:

    Не, на другаря ти Павлов така му пуши главата, та чак от ушите му излизат кълбета дим. Другата седмица пак запрашва служебно / да не си помислиш друго 😉 / на Бахамите и кипи трескава подготовка.
    Вие двамата с Тракиеца изглежда сте взаимозаменяеми 😀 , щом отговаряш вместо него.

    • Hombre says:

      Горкичкият ти Павлов! Отпусни му малко юздите. Откъде ти хрумна, че с Тракиеца сме взаимозаменяеми? Той е незаменим! Основен принцип в Тепавицата е свобода на словото, без никаква цензура.

  23. Homo faber says:

    Оправи ли се, бре, предприемачо Тепавичаров или още наречен Омбре? 🙂
    Да се надявам, че болестта, веке е бегала от теб и отново си въоръжен със стъкленицата и я гониш, пущината мръсна! 🙂
    То бъзици биват, требват си, щото животът нема да е интересен. Но требе да гледаме живота и като “Обонато”…
    Западен антрополог предложил на деца от африканско племе да поиграят на една игра. Той поставил до едно дърво кошница с плодове и се обърнал към децата:
    „Този, който първи пробяга от тук до дървото – цялата кошница с плодове ще бъде негова“.
    Когато дал знак на децата да започнат да тичат… те се хванали здраво за ръце и побягнали всички заедно. А след това отново заедно седнали да се насладят на вкусните плодове. Поразен антрополога попитал децата защо не побягнали по отделно, така всичките плодове ще бъдат само за един и той ще може напълно да им се наслади. Децата отговорили: „Обонато“.
    Нима може един да бъде щастлив, ако всички наоколо са тъжни? „Обонато“ на техния език означава: „аз съществувам, защото ние съществуваме“…
    Дали ще прозрем, ние големите…?

    • Hombre says:

      Много мило, драги ми Фабер, че не си забравил за стария си приятел и все още мислиш за мен… Малко съм по-добре, но не съвсем… Имам си един дребен проблем, но ще трябва сам да си го реша.

      • Homo faber says:

        Проблемите требе да се решават, понякога самостоятелно, понякога колективно …
        Две бълхи се напили и едната казала: Пеша ли ще се върнем или ще си вземем котка? 🙂

  24. Тракиец says:

    Това интервю е, като отговор на двете наши любими Светла и Кисса! Добре, че предаването по СКАТ беше преди него, щото щяхте да ме обвините в плагиатство!
    Бивш директор на МОСАД: Очакват ни още много години тероризъм

    • Hombre says:

      Само наивниците могат да си мечтаят, че заплахата от тероризъм не се отнася до тях…

  25. Pasi says:

    Баси канапа…! Цяла седмица канап?

    • Hombre says:

      Болест, приятелю…
      И нали отговарям всекиму? Вие защо пасувате?
      Тепавицата е колективно дело – тук всеки е дал своя принос. Покажете, че и вие сте дали нещо на света!

  26. Pasi says:

    Надиграване
    Реставратори, с капели нови
    дебнат като гладни сови!
    Боце искат в изолация.
    Менти, шменти… Демокрация!
    Боце Банкянски ги трае,
    финансира и ласкае.
    Реформаторска гърбинка,
    е стъпалце за дружинка…
    11.09.2013 г.

  27. Homo faber says:

    И понеже гусин президента на “Тепавица Онлайн” каза, че … “тепавицата е колективно дело …” не трябва да спира да се върти колелото и, до победата на Комуни … 🙂 пардон в Музикалния петък. Значи, плюс това днес е ,първи април и с музика, шегии песни и танци требе да се продължи до победата на несгодите и болестите, пък защо не и до победа на комунизма … 🙂 Какво ли не ставало и ще има да става, в този чуден, чуден свят … 🙂

    http://mayaiv.com/kalina-i-vineta-parvoaprilska-shtraklica/

    • Hombre says:

      Правилно, Фабер! Даже мен да ме няма на белия свят, Тепавицата ще продължи своя път към Светлото комунистическо бъдеще!

  28. Homo faber says:

    Даааа, ама веке е така: “Антрактида – земьо Македонска…”

  29. Тракиец says:

    Селска бръснарница. Бай Михаил бръснаря, бръсне клиент от града. От дясно малко поработи, от ляво минава, пак от дясно. В краката му жълт котарак следи процедурата: Заедно с майстора минава, ту от дясно, ту от ляво. Клиента:
    – Котарака ви май е дресиран!?
    – Ааа, не! Ухо чака…

  30. Светла Павлова says:

    Някои неща не се възпитават в казарма:
    Моята България
    Поздравявам всички в тепавицата. Ако намерите време и желание разгледайте и прочетете какво пише едно прекрасно българско дете.

    • Hombre says:

      Благодаря, Светле! Само едно искам да ти кажа – не подценявай родната казарма като школа по родолюбие…

    • aman11be says:

      Светла, опитвам се да не съм черноглед, но, ако ти остане време, можеш да прочетеш и това:
      Последни думи от един бивш блог

      Човекът е достатъчно интелигентен. Опитваше се дълго време да бъде позитивно настроен. Надяваше се, че може да промени нещо…
      Не се учудвам, че хората, които живеят далеч от България, пишат като това момиче, също както и че много от хората, живеещи в България, мислят като този учител. Диалектика.

      • Hombre says:

        Амане, ще се въздържа от коментар, за да не каже Светла, че и с теб сме взаимозаменяеми… 🙂

  31. Светла Павлова says:

    Даааа, каква разлика между Иво Райнов и Гергана! Разликата не е само във възрастта. Грешката на учителя Иво Райнов е, че си е поставил за цел да променя хората и сега, разочарован след 6-годишни опити, решава, че целта му е била непостижима. Пак ви съветвам – четете блога на Гергана! Разгледайте снимките ѝ, вгледайте се в очите ѝ, прочетете и коментарите под разказите ѝ – няма да намерите нито един, който да не е бил докоснат от това дете.
    Вижте и чуйте също и това:
    Жанет Орфану: Горско Косово – една година по-късно
    Но четете и слушайте с отворени сърца, а не предварително изпълнени с предубеденост!
    В допълнение на всичко ще кажа, че дъщерята на наши приятели в България се върна от Англия, а синът им дори и не помисли да заминава навън. Синът на други наши приятели пък е решил да става колега на Тракиеца. Защо пиша всичко това? За да подкрепя убедеността си, че задължителната казарма е вредна за качествените хора. Като толкова много искате да я възстановите, оберете всички онези добичета с бухалки от улиците, подкарайте наркоманите, пияниците от кафенетата и кръчмите и пр. От тях правете “родолюбци”. Не закачайте свестните хора. А най-правилно е всички, които призовавате за задължителна казарма, да дадете личен пример.

    • Hombre says:

      Светле, напълно убеден съм, че си вярвавш в това, което пишеш. И все пак, колко българи на хиляда смятат, че казармата е вредна за българското общество? Мен към качествените хора ли ме слагаш или към боклуците???

      • Светла Павлова says:

        Забелязала съм, че когато ти свършат аргументите, или решиш съзнателно да не ги ползваш, минаваш в настъпление, хващайки се за някоя думичка. Прекрасно разбираш за какво става дума и без да изписвам ферман. Не знам колко българи на хиляда смятат, че казармата е вредна за българското общество, но ти, ако имаш такава статистика, можеш да я споделиш.

        • Hombre says:

          Мила, нужно ли е всеки път да ти казвам колко нежни чувства изпитвам към теб? Преди да продължим дискусията, попитай чичо Гугъл какво означава държава…
          Моите аргументи никога не се свършват, но не смятам за необходимо всеки път да ги използвам. Когато построим комунизъма, може казармата да стане факултативна…

    • aman11be says:

      Светла, извинявай, но почвам да си мисля, че възприемаш казармата като някакво ТВУ (не е Техникум по вътрешна украса), чиято основна функция е да превъзпитава млади престъпници, а за нормалните младежи е вид незаслужено наказание. Повечето от списващите тук мъже сме минали през тази институция и трябва да ти кажа, че си твърде далеч от истината по много от въпросите, свързани с казармата и армията. Казармата не е само казармения фолклор от типа “Ще копаеш от мен до другото дърво”. Повярвай ми. И нещата не са чак толкова страшни и унизителни за личността, колкото ги приказват някои.

      • Hombre says:

        Дано със Светла намерим общ език по една друга тема, която съм подготвил за утре…

        • Светла Павлова says:

          Малей, отсега ми настръхва перушината – каква ли идея ти дадох пак 😀 ?!

          • Hombre says:

            Идеята си е чисто моя, но се надявам да сме на едно мнение по нея…
            В казармата се научих на ред и дисциплина. Укрепнах физически и психически. Усвоих професия “радист”. Доста уроци по радиотехника научих и можех да продължа обучението си в МЕИ. Аман ще ме допълни…

      • Светла Павлова says:

        Амане, и ти ми повярвай, че разбирам чудесно за какво говорите. Даже с някои от аргументите мога и да се съглася дотолкова, доколкото касаят някои умения, необходими за справяне с ежедневието. Но само толкова.
        Ти какво точно научи в казармата и кое е нещото, което твоите родители са пропуснали във възпитанието ти, че казармата е свършила тази работа вместо тях?

        • aman11be says:

          Светла, а защо смяташ, че казармата трябва да запълва пропуски във възпитанието на когото и да било? Това никога не е било основна функция на казармата. По същия начин някой може да запита кое е нещото, което родителите му са пропуснали във възпитанието, че училището е свършило тази работа вместо тях и да отрече нуждата от училище. В края на краищата “качествените” хора, като усетят потребност да се образоват, ще намерят начин да го направят и без задължителното ходене на училище. Не е ли така? Само преди 200-250 години е нямало задължително образование в нито една страна в Европа.

        • aman11be says:

          Не мисля, че родителите ми са направили кой знае какви пропуски във възпитанието ми. Пък и да са направили, как бих могъл да ги усетя, след като там има “празно място”, т.е. не би трябвало да съм сензитивен към тях? 🙂
          А службата ми в армията ме научи на много неща. Някои от тях основни, други не толкова, но повечето полезни за мен. Защото едно е да ти казват “(Не) прави това или онова!”, а съвсем друго е на собствен гръб да изпиташ ЗАЩО? е добре да го направиш или да не го правиш. Защото в казармата си поставен в специфични условия и не можеш, образно казано, като си на зор да кажеш “Изчакайте малко, аз сега се прибирам в къщи при мама и при тате да си почина, пък по-късно може пак да дойда.”. Научи ме например на валидността на принципа да не правиш на другите това, което не искаш на теб да правят. (по-късно разбрах, че това всъщност е библейска норма, но си е валидно 🙂 ). Научи ме, че няма невъзможни неща. Кали характера ми и ме научи да не отстъпвам пред трудностите, колкото и трафаретно да звучи. Донаучи ме на дисциплина. За професионалните умения, които придобих няма смисъл да говоря. Достатъчно много са. Научи ме да познавам хората, защото там рано или късно “лъсваш” какъв си. Научи ме още повече да ценя приятелството и ми даде приятели до живот. Още много неща мога да напиша, но и това е достатъчно. Пък и който не го е изпитал, не знам дали ще разбере.

          • Hombre says:

            Не случайно казват, че жена която не е раждала и мъж не е бил войник, са житейски незрели хора…

          • Светла Павлова says:

            Ами за едно и също говорим, само дето аз не съм ходила в казармата, пък почти всичко, което казваш, съм го приложила спрямо сина си. Павлов беше по-либерален. Аз не бях. Затова Георги, докато беше под ” крилото” ни мяташе къчове, но когато остана сам и си взе хляба в ръцете, казва “Мамо, сега съм благодарен, макар, че много съм ви се сърдил.”

    • aman11be says:

      Светла, съвсем съзнателно “противопоставих” на блога на Гергана блога на Иво Райнов, защото тези два блога до голяма степен могат да се приемат като изразяващи позициите на две големи групи българи към една тема – България. За Гергана, като човек живеещ в чужбина, понятието “България” е свързано основно с природните красоти на страната ни, с приятелите, близките, които е оставила тук, т.е. натоварено е основно с положителни емоции. За нея проблемите в университета или на работното място са свързани с Джон, Морис, Шарл или Бог знае кой, но не и с България.
      За Райнов, като човек олицетворяващ до голяма степен живеещите в България, България не са само планинските върхове, изгревът над морската шир, цветята по поляните, бръмбарчетата, и пеперудите, а и Бойко Борисов, Цветан Цветанов, Цецка Цачева, близо 20 млрд. евро кредити за последните 3-4 години, потънали незнайно къде, но които ще връщаме всички до незнам кое коляно и поколение, мизерните заплати и пенсии, скъпотията, престъпността, проядената от корупция съдебна система и още, и още, и още…
      Дори и ти си жив пример за тази разлика във отношението към уж едно и също нещо. Погледни какви постове си писала тук, в Тепавицата, докато си беше във Варна и ги сравни с това, на което се възхищаваш сега.

  32. Светла Павлова says:

    Амане, не ме предизвиквай, защото постовете, които съм писала тук, когато съм била във Варна, мога да ги продължа от там, където съм спряла 🙂 . Че казармата възпитава твърдяхте мъжете в Тепавицата, не аз. Затова и ти зададох така въпроса. Пак казвам, за някои професионални умения мога да се съглася. Но както и ти каза / впрочем и моят син е на същото мнение /, ако някой иска да се образова, ще намери начин. А ако беше се задълбочил в блога на Гергана, щеше да прочетеш, че и тя мисли така. Казала го е с други думи, но смисълът е същият. Идеята ми е, че след нас идва друг сорт млади хора. Те са по-свободни от нас, имат друг мироглед, те нямат нужда да бъдат командвани, който е наясно за какво служи главата на раменете му, е наясно и какво да прави с живота си. Може би все още не са достатъчно на брой, но те са между нас. Затова е по-добре да се обръща внимание на тях, те да бъдат подкрепяни, а не ургулешката да ги набутаме в поредната институция, че да видят кон боб яде ли.
    Що се отнася до Иво Райнов – разбирам болката. Но не разбирам очакването всички едновременно да му повярват и да скокнат като един. Че той Левски не успя да убеди българите, че живеят в робство. Убеждението е най-бавният и трудоемък процес. Но това е процес, промяната не идва със заповеди и очаквания.
    А пък ако говорим за армията, ти беше този, който направи чудесно изложение след първото предаване на Тракиеца.

    • aman11be says:

      Аз и сега съм на мнение, че предложението за възстановяване на наборната армия е ненавременно, неизпълнимо на дадения етап и поради това откровено популистко. Това обаче не значи и никога не съм казвал, че съм по принцип против наборната армия или че считам за загуба на време срокът, прекаран в казармата. Така или иначе, за добро или лошо, армията е съставна част на държавата като институция. Тя е един от най-важните инструменти на държавата за изпълнение на вътрешните й и външни функции. И в съответствие със състоянието на държавата, тя може да си позволи да набира и поддържа наборна или професионална армия. Нашата държава явно не е в състояние да поддържа достатъчна като количество и качество и на личния състав, и на техниката професионална армия. И след Освобождението никога не е била в състояние за това. Поради тази причина имахме наборна армия. След 10.11.1989 начело на държавата бяха поставени хора, готови да продадат и майка си, само на тях да им е добре. И след съответната ПР кампания започна разграждането на всички без изключение институции в държавата под прикритието “Да изкореним комунизма.” Последиците от това се виждат сега. Никаква промишленост или най-много такава на нивото на Добри Желязков “Фабрикаджията” от 19 в. Слабо, разпокъсано и неразвито селско стопанство, тотална и масова корупция на всички нива, почти никакъв транспорт, енергетика със затихващи функции, разбита система за сигурност ….
      В държава в такова състояние не може да се предприеме реално подобна генерална стъпка като преминаване обратно към наборна армия. Това ще взриви държавата. За съжаление, въпреки приказките и биенето в гърдите, продължава раздаването на имоти на МО на общини, бизнесмени и кого ли още не. И то или съвсем безплатно, или за жълти стотинки.
      По отношение на образованието. Каквото и да мислим, но все още в целия т.нар. цивилизован свят децата ходят на училище, а не се образоват в къщи. Е, има и някои короновани глави, чиито наследници може би не посещават училища в общоприетия смисъл на думата, но ние не говорим за изключенията. Така че, поне засега, ходенето на училище не се приема за посегателство на личната свобода на индивида. 🙂
      От друга страна докато човечеството живее в класов тип общество, винаги ще има форми на принуда над индивида и той ще трябва да се съобразява с тях. Та нима ходенето на работа не е форма на принуда? Да не би някой да ходи на работа за удоволствие? Та нима изпълнението разпорежданията на шефа не е форма на принуда? Ама ги изпълняваме, нали? Без да сме в казармата.

      • Hombre says:

        Некои хора не искат или не могат да разберат, че общество без държава не е общество!
        Един от елементите на държавността е армията. При което нема „Ако обичате, заповядайте да служите 2 години в родната казарма в ползу роду…!” Нема не искам, нема не мога!!!
        Смятам при всички положения, че наборната служба е по-евтина от професионалната.Като съвкупност от всички плюсове и минуси.

Leave a Reply

