Законът си е закон, но…

Драги колеги шофьори,

Вече съм се произнесъл по темата, но поради нейната изключителна актуалност отново ще ви я припомня. Който е забравил какво съм писал преди няколко месеца, нека прочете статията: „Хора, пътища, автомобили”.

Както  ви е добре известно, наскоро избухна нов скандал свързан с бившия директор на ДАИ – Цветелин Цветанов и четирима негови подчинени, който успял да “спести” доста пари за черни дни, възползвайки се от служебния си пост. Тука бързам да отворя една средна скоба:

Приемам на отговорно пазене  всякакви суми в брой, злато и сребро срещу 1% годишна лихва, нещо като комисионна. Гарантирам пълна дискретност и сигурност на вашия влог за десетки  години напред. Трезорът, в който ще се  съхраняват вашите спестявания ще бъде известен само на вас и на никой друг. Предоставям далеч по-изгодни условия от която и да било офшорна компания и най-важното – авоарът не подлежи на никакво проследяване. Затварям скобата. Така, де – първо бизнесът, а после удоволствието. Чакам новите клиенти.

Не мога да не ви  се  похваля, че имам приятели не само в Тепавицата, но и в противниковия лагер. Наскоро бях информиран за един човек, който продължава повече от половин година да словоблудства по мой адрес, приписвайки ми думи, които нито съм  изрекъл, нито съм си помислил. Не че ми пука какво е казал, аз отдавна съм го игнорирал, но не понасям по такъв евтин начин да манипулира тези, които все още го четат… И те да му  верват. Силата е в монолозите му, защото в един отрит дебат лице в лице веднага ще лъснат неговите селски номера. Давам конкретен пример, който той често използва: “Пешеходецът трябва да помоли любезно водача на МПС да го пропусне да премине на „зебрата” с предимство…”. Само, който не ме познава, може да си помисли, че съм способен да изрека подобна глупост! Ноо… когато думите са произнесени от властелина на абсолютната истина, хората започват да се колебаят дали пък аз наистина не съм…

Цялата  работа е в това, че този човек не си дава сметка, че  въвежда някои хора в заблуда в тяхното право на неоспоримо предимство на пешеходната пътека. Ако той имаше  поне 1 час стаж като шофьор, щеше да знае, че на автомобила може да се спука гума, да откажат спирачките, водачът на МПС за миг да отклони своето внимание от пътя, да  има друго препятствие наблизо, което  да не му позволи  да спре навреме и тогава кой ще бъде виновен? Естествено, на първо място пешеходецът, защото се е предоверил на ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА. Не случайно казват, че предвидливия и Господ го пази… Тоест – огледай се, ослушай се и премини ако не минава товарен влак! Не оправдавам водача, но и не оневинявам пешеходеца. Има такива форсмажорни обстоятелства, при които нещастието само те настига… Ето защо, целта ми не е да диря кой е крив и кой прав, а да спася един човешки живот! Предупреден човек е на половина спасен!

Друг един пример ще ви  дам пак от неговите “железни”аргументи, та чак се опиянява от своята гениалност: “Когато законът ти дава някакво право, то не подлежи на договаряне и на  молба от страна на правоимащия”. До тук добре, но някой попитал ли ме е какво общо имам аз с това правоотношение? Ако същото е в разрез с моите интереси, като негов колега, спокойно мога да си вдигна чукалата, без да се съобразявам с неговите специфични потребности. Законът по никакъв начин не може  да ме задължи да изпълнявам безпрекословно желанията му.  Ето защо, предложих му да информира своите колеги, които не са специалисти от ТЕЛК и не са длъжни да знаят неговото здравословно състояние – да потърси тяхната подкрепа и съдействие без да им размахва пръст. Вместо това, тръгнал с рога напред и настроил всички срещу себе си! Доказано конфликтна личност, който си търси врагове дори и там, където ги няма.

Това ми напомня за един друг човек – мой съсед, също в неравностойно положение. Обсебен от мисълта, че цял свят му е длъжен, независимо дали е рано сутрин или късно вечер, току се появява без предупреждение пред портата на моето жилище с искане за някаква услуга. Преди години  беше си направил устата жена ми да му намаже гърба с кисело мляко, понеже бил изгорял от слънцето. А пък съвсем неотдавна, отново ми звъня на вратата, ама  като на пожар. След като видях през шпионката кой ме търси, направих се, че ме няма, но той продължи най-нахално да държи натиснат бутона… Не изтраях и отворих вратата. Попитах го какво иска и защо ме безпокои. Искал да знае дали имам стационарен телефон. Казах му че нямам. А той продължи да ме разпитва случайно дали  имам сигнал на телефона??? Уникум! Кажете ми как може да се отнася човек към подобни лица със състрадание? Вече ми е лепнат етикет, че аз мразя всички инвалиди… Остава да разберем кой е по-голям мизантроп и злобар.

Трябва да ви призная, че от ден на ден ме обзема все по-голям страх, когато съм на пътя. Чувствам се като потенциален убиец и като жертва същевременно, заради някой, който е решил, че има по-големи права от другите участници в движението… Особено съм неспокоен, когато се движа успоредно с някой огромен ТИР и нито мога  да го изпреваря, нито да се пъхна зад него… Не зная кой честно си е изкарал шофьорската книжка и кой си я е купил, но съм повече от сигурен, че половината от водачите са със жълти книжки. Погледнете само в последно време каква агресия се шири по пътищата ни! По принцип, дори да е взел някой успешно изпита си пред КАТ, това съвсем не  означава, че е станал шИфиор. Нека само някой се опита да ме опровергае… Познавам една дама зад големата вода, която със сигурност знае, че там където  временно се е настанила всички са със законно притежавани драйвинг лицензи и до един спазват правилника за движението по пътищата. 😀

Вместо мелодия на месец април, ще ви пусна едно клипче – как не бива да се шофира, ако искате да стигнете здрав и читав до крайната дестинация:

Музикалното оформление оставям на вас.

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Bad news and tagged , . Bookmark the permalink.

22 Responses to Законът си е закон, но…

  1. Светла Павлова says:

    Ха, добрутро, презокеански ми дрогарьо!
    Предполагам, мен имаш предвид в последното изречение на изложението си. Не схванах само защо си лепнал тази широка усмивка.
    Отатък големата вода драйвинг лайсънз се взема лесно. Трудното идва, когато сгазиш лука. Зависи колко си го сгазил, обаче. При всички положения получаваш фиш, отнемат ти се точки и застрахователят ще те надупи със значително по-голям размер на застраховката. Не помня вече какво точно пишеше в правилника, но чак след като караш определен брой години без нарушение, размерът на застраховката ти отново ще бъде намален. Освен това тук цари пълно взаимно уважение между водач и пешеходец. Дали е защото всички са и шофьори, и пешеходци, или защото знаят, че прошка няма, когато си нарушител, но хората наистина спазват правилата. Има и нарушения, разбира се, има и загинали в злополуки. Но ако отнесем брой на нарушенията и загиналите към общото население, България е задминала Америка. Това, което ми се е случвало на мен като шофьор и пешеходец в България, включително и миналата година, тук не може да ми се случи.
    П.П. Днес се очертава да сме на едно мнение май 😉 .

    • Hombre says:

      Благодаря за изчерпателния отговор, Светле!
      П.П. Защо си мислиш, че само днес сме на едно мнение?!

  2. Homo faber says:

    Омбре, винаги съм се възхищавал на твоята народо-социална гражданска позиция/позиции по животрептящите въпроси, що възникват ката ден, в нашия социално-икономически живот… ! 🙂 Загърбяйки удоволствието на съня нощен, ти пламенно с патос и страст си на своя пост, есетопроизводствен!
    Нощта е тъмна, безкрайна и в “… своя пурпурен гняв – величав…”, твоето изострено перо твори ли, твори, с вдъхновение пламенни есетопроизведения…! 🙂
    П.П. … пишеш по трептяща тема… Човекът е съдбовно свързан с другите човеци. Дали ще обича или ще мрази, съдбата му е изпълнена с емционални отражения – той в чуждите очи и те в неговите. Така, че като само мразиш другите, ти мразиш и себе си …
    .

    • Hombre says:

      Фабер, пламнаха ми ушите от твоите хвалебствия! Карай в бъдеще по-умерено… 🙂
      Много ми хареса последното ти изречение. Колко нещастен може да бъде човек, който се е научил само да мрази…
      От друга страна, не мога да бъда безучастен, когато видя някой да манипулира група хора, въвеждайки ги в заблуждение.

      • Homo faber says:

        Омбре, за да не ти пламтят ушите, вземи изкопай един трап, като в приказката за царя с магарешките уши, и три пъти изречи хвалебствията. Зарий го… ще поникне свирчовина и децата ще си направят свирки. Ще ги надуват и с човешки глас ще потекат хвалебствията, вместо ти да ги казваш и ушите ти да пламнат…! 😉

        • Hombre says:

          Наеш ли кво? Вместо секи път да ми съчиняваш нови хвалебствия, нема ли да ти е по-лесно да ми пращаш по “Еконт” по един “Бурбонь” с мезе печен шам фъстък…?

          • Homo faber says:

            Да, ще ти подаря… съобщение! “Бурбонь” с печен шам фъстък… лекинко, лекинко се подпираш и с пазарската пенсионерска мрежичка в супермаркетчето, до блока твой! 🙂

          • Hombre says:

            Мислех те за по-ларж, но явно съм се лъгал…
            Добре де, в такъв случай аз ще ти пратя един арманяк, само ми кажи адреса, на който да го доставя…

  3. Homo faber says:

    Благодарско, става… но нали съдържанието на името ми е и “модерен човек”, а той постоянно е в движение… Та остави на касата на супера ваш, армагана. Ще мина да го взема!

    • Hombre says:

      Продължавай да се правиш на много конспиративен! Ти си единственият с неизвестни координати. Поради тази причина, ще пиеш една модерна аква минерале в кристална чаша. Ако предпочиташ, може и от река Лесновска…

      • Homo faber says:

        Ами, това е част от работата – да анализираш, да разкриващ, да громиш… 😉
        А бе, “специална работа”…
        П.П. Що пък не от река Лесновска? Аз на един полигон, като пресен новобранец, вода от едно “изворче” съм пил, та от Лесновска ли…

  4. Pasi says:

    Никога не забравям един от основните постулати на шопа: “Най обичам да… мразим!”. Това е чудна житейска философия водеща към: “…че си запалим къщата, та да изгОрим на Вуте плевникО!”
    Днес същата философия, е възлова евроатлантическа ценност, леко напудрена до вида: “Подлей вода на другарчето!” Амин!

    • Hombre says:

      Паси, в случая не шопа, а други са тези, които използват езика на омразата! Тебе ако те нападат, ти няма ли да се защитаваш? Мисля, че знам отговора на въпроса… По-добре ми кажи какво мислиш за учредяването на новата партия ДОСТ…

  5. Тракиец says:

    От всичките дрън-дрън за отношенията пешеходец – водач, запомних само офертата ти за обществен трезор. Ще я имам предвид! 🙂 Не е ясно относно гаранцията и цената!
    Купените книжки се виждат най-вече в Студентски град. Тук карат като бесни и всеки ден има по един който е излязъл от пътя. Слава, Богу, жертви няма!

    • Hombre says:

      Ето го и тоя – не остана човек, който да не ми постави некаква оценка! Кое не ти е ясно за цената и гаранцията на частния трезор???
      Къде дремят от “Пътна полиция”, та още не са озаптили палавите дрогирани студентчета?

  6. Pasi says:

    НА ДОСТ трябва да бъде отказана регистрация от СГС, като откровено етническо, антибългарско образувание, което:
    1.Споделя Велико-отомански завоевателски ценности;
    2.Нарича без свян, още от сега “РОДИНА” всички територии, където се говори турски език;
    3. Стреми се към откровен сепаратизъм и присъединяване към Новоосманската империя на Rдоганя и Давутуглу;
    4.Дълбочинно се противопоставя на етническия мир и сътрудничество;
    5.Проповядва етническа омраза;
    6. Заклеймява православието и сее религиозна омраза;
    7. Обучава кохорта от имами-салафити с парите на чужди и враждебни мюсулмански държави, спрямо православна България ;
    9. Финансира се от тайни фондове на спецслужбите в Турция;
    10. Пряко, видно за цяла България и недвусмислено е подкрепено от висшата политическата класа и държавните чиновници на съседна Турция;
    10. Образуванието представлява проводник, агент без прикритие и явен лобист на пантюркизма и сепаратизма у нас и по същество представлява очевидна заплаха за националната сигурност и целостта на България;
    11. Отрича Конституцията на страната, където е закрепено, надявам се завинаги изискването за официалния език и азбука в България;
    Ако се допусне регистрацията, това ще е откровено национално предателство към православния български народ.
    В заключение, ще отбележа едни малкоизвестни думи на Сталин Й.В.: “Всеки проблем има име, фамилия и адрес…”
    Да сте живи и здрави тепавичарите…

    • Hombre says:

      Благодаря, Паси! Напълно съм доволен от отговора ти! Ето затова смятам, че всяка една манипулация трябва да бъде разобличавана. За най-голямо съжаление, регистрацията на ДОСТ ще мине като едното нищо… Помни ми думата. Щото нашите политици са п@тки, с извинение към дамите…

  7. Homo faber says:

    Ха ха ха, благодаря майсторе. Нема начин да не похвалиш … нали си майстор – близнак! 🙂
    Като любител на природата, да ти съобщя, за прот … пардон – картотеката 🙂 … Преди лето 2012-то, когато съобщаваш за рецептата, много-много отдавна, на N-я полигон, природно с шашки амониqт от безкрайните му езерца се събра, необходимия материал-жабешки бутчета.
    И после природно в полевата кухня и излегнали се като римляни, група доблестни войни ги поеха със светло, таковата …:)
    П.П. да не се чете светло бъдеще … То, тепърва другари и другарки, госпожици, госпожи и господа, ще доде … 😉

Leave a Reply

