На зъбар съм

Ако не се върна до довечера, пийте по едно малко – двойно on the rock’s, за моя сметка…

Ако случайно се завърна, значи е станало чудо! Ще черпя всички регистрирани в Тепавицата с буре отлежало 12-годишно уиски!

Само за обща култура и за да видите как зъболекарската гилдия ни работи, прочетете статията: “Как да изберем зъболекар? Колко струва?

И за да не си  мислите, че само мазохистите обичат да ги боли, пускам ви една дългосвиреща плоча без упойка:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Нещо като хумор and tagged . Bookmark the permalink.

48 Responses to На зъбар съм

  1. Homo faber says:

    Хе хе хе еее, това какво е: боза ли, студена вода ли…? Пийте по едно малко за моя сметка? Ма ний те имаме за майтапчия, затова ни черпиш с майтапи. 😉
    П.П. Па, като излезеш жив и здрав и с нова фасада, изпрати едно кадро с новата си 24 каратова усмивка… 🙂 Те и мостра:

    • Hombre says:

      Фабер, откъде ти хрумна да ме наречеш майтапчия? Шутки ли си правиш с мен? Аз съм един много сериозен и скучен старец!
      Поздравления за фотото, което си ми изпратил! Ако не ме изкарат от кабинета напред с краката, точно така ще изглеждам…
      Или като Фернандел:

  2. aman11be says:

    “…пийте по едно малко – двойно on the rock’s, за моя сметка…”
    А защо не си дал сметката си, та да намеря общ език с бармана? 🙂
    А що се отнася до “…как ни работи зъболекарската гилдия…” – много пъти съм казвал и пак ще повторя, че обобщенията много често са не особено коректни, най-меко казано.

    • Hombre says:

      Амане, начинът на разплащане е много прост! Запазваш касовата бележка от бармана за едно малко-двойно и я представяш на мен или на наследниците ми за осребряване.
      Що се касае до “обобщенията”, аз говоря за правилото, а не за изключенията. От горчив личен опит…

      • aman11be says:

        И как си след посещението при зъбаря? Така

        или така:

        И кое е правилото? Както много пъти се е коментирало тук през годините, не цените са високи, а доходите са ниски. Или не си съгласен?

        • Hombre says:

          Прибрах се, Амане! Споделям част от това, което казваш но не всичко… Истината е винаги някъде по средата. За пръв път попадам на дентална клиника със супермодерно оборудване (по най груби изчисления – над 500 хил. лева) и обслужване на ниво!
          След като ми снеха асистентките всичките ТТ дани, предложиха ми нещо за пиене. На шега поисках уиски и за малко да изпълнят поръчката ми. В крайна сметка се задоволих с едно еспресо.
          Винаги следя за стерилността на докторите. Пред мен си сложиха ръкавиците и пред мен разопаковаха комплекта с инструменти. Това в Булгаристан – на 10 доктори едва ли и една трета го правят. Уж все престижни кабинети посещавам. А пък предишната зъбарка дори не си правеше труда да си сложи бяла престилка, ами ходеше с една вехта жилетка.
          П.П. Отворил съм бурето и чакам посетители…

  3. rusalka2013 says:

    Стискаме палци, господин Тепавичаров! 🙂

    • Hombre says:

      Мерси, Русалке! Изпълнен съм с вяра, надежда и любов в д-р Ботев и неговата асистентка… 🙂

  4. Homo faber says:

    Омбре, от операционния стол ли изпращащ съобщение? Явно не ви боли… теб и доктора?
    Докторът поглежда в устата му и казва:
    – Този зъб е в тежко състояние и трябва веднага да се извади.
    След тези думи зъболекарят се пресяга за клещите. Пациентът протяга ръка и стиска леко топките на зъболекаря с думите:
    – Няма да ни боли, нали, докторе?

    • Hombre says:

      Не, бе – още репетирам… След малко тръгвам да се сражавам.
      Гледам д-р Алц пак ти е на гости… 🙂

      • Homo faber says:

        Ми, дошъл е да ми обуе, чехлите… 🙂
        Ама гледам, че и тебе не те е забравил, пишеш, че до довечера може и да не се върнеш от зъбар, а още си дома, стиснал здраво… клавиатурата. Сигурно смешки си говорите, майтапчии с майтапчии 😉

        • Hombre says:

          Забелязвам, че напоследък все по-често ти обува чехлите…
          След малко тръгвам.

          • Homo faber says:

            Сигурно е дошла зъболекарската линейка, най-сетне!

          • Hombre says:

            От Люлинград до х-л “Маринела” (бившият “Ню Отани”) с метро, а на връщане ще видим…

  5. Hombre says:

    Искам да попитам всички, които ме четат. Колко българи могат да си позволят днес качествено стоматологично обслужване при цените за труд и материали за всяка отделна манипулация?

  6. Кисса says:

    Отговарям на въпроса ти – аз мога да си го позволя както в България, така и тук, в Италия. Българка съм, не ли? Децата ми също. Калина си има италиански зъболекар, аз също, син ми предпочита да си прави профилактиките и ремонтите при една известна зъболекарка в София. За по-сериозни манипулации се обръщам към един немски зъболекар, д-р Аксел Коварик, женен за своя колежка българка – д-р Павлина Коварик, защото е адски кадърен, въпреки, че цените му почти не се различават от тези в Италия. Живее във Варна и има кабинет на адрес: Варна, ул. Пирот 12, ет. 3 ап. 5 и телефон 052603362. Освен това ми е и личен приятел. Единственото ни предимство е, че получаваме човешко заплащане за труда си. За съжаление извън Родината.

    • Hombre says:

      Чудесно, Кисса! Само че у нас ножицата между доходи и цени на медицинското обслужване се е разтворила още повече… Ти сама си го казала: ” Единственото ни предимство е, че получаваме човешко заплащане за труда си”.

      • aman11be says:

        Така е, брат ми. Само че в България не се произвежда нито медицинско/стоматологично оборудване, нито необходимите консумативи. Всичко се внася. А, надявам се, няма нужда да ти обяснявам колко ги …. фирмите-производителки ние какви доходи имаме.

        • Hombre says:

          И кво ся – според тебе клиентите (за тях вече не сме пациенти) трябва за една година да изплатят това оборудване? Не ми казвай, че в тази гилдия няма много алчни и сребролюбиви хора! Поне на десетина им знам жизнения стандарт. Отдавна са загърбили мизерията…
          П.П. Много те моля да ми обясниш къде съзря в думите ми некоректно отношение към денталните лекари и въобще към всички, които упражняват лекарската професия. Ако аз започна да ти разправям на какви гадни сцени съм свидетел и как са ме използвали като опитно свинче, свят ще ти се завие. Башка за това, което се изнася почти всеки ден по телевизията…
          П.П.П. Темата не случайно съм я повдигнал. Според тебе, не заслужавам ли лайк?

        • Homo faber says:

          Имаше и производство … на “Илиянци” беше срещу ЗММ, които отидеа .. 😦
          Даже и от западната ни съседка идваха да пазаруват, стоматологично оборудване, щото беше лиценз, май на “Сименс”. Верно по-старичко, като модел, ама е вършило работа. А сега завода е … голо поле … 😦

          • Hombre says:

            Точно така, Фабер! Имам приятел, който изработваше подобни зъболекарски столове, наричани “Юнит” От него знам, че за времето си са били на световно ниво. И после сичко ойде у ряката. Да оставим настрана оборудването, но да ми каже некой, че ваденето на един зъб може да струва 160 лв. – това не мога да го повервам… Съвсем се оляха некои доктори! Точно за печелбарите говоря, които немат капчица свян!

          • aman11be says:

            Когато говориш точно за печалбарите, е може би по-добре да кажеш “д-р Х, д-р У или клиника Z…”, а не “…да видите сега как ни работи зъболекарската гилдия…”. Или това според теб не е обобщение? 🙂
            А що се отнася до алчните печалбари, можеш ли да ми кажеш една “гилдия”, в която да няма такива? При учителите ли няма, при архитектите ли, при юристите ли, при инженерите ли, при икономистите ли, при автотенекеджиите ли, …. при кого?

          • Hombre says:

            Съгласен съм, Амане! Не персонифицирам само до зъбарите! Бедата е в това, че все попадам на такива, от което правя извода, че те са мнозинството. Ако можеш, опровергай ме! Виж само тарифите им, които официално ги публикуват в техните саейтове.
            Що се касае до проктолозите, ако не бях толкова дърт, сигурно и аз щях да запиша още едно виШе образование… 🙂
            П.П. Длъжен съм отново да те попитам.Според тебе, не заслужавам ли един прост лайк?

          • aman11be says:

            Няма какво да им гледам тарифите. Нас социализЪмът много лошо ни научи на “безплатно” образование, здравеопазване и т.н. Безплатно е само сиренцето в капана. Всичко останало струва пари. Защо беше “безплатно” образованието и здравеопазването преди 1989 г. и има ли това някаква връзка с размера на заплатите по онова време? Колко беше т.нар. ДОО?
            Лошото е, че след това домораслите пишман демократи направиха всичко това платено, но забравиха да коригират по съответния начин заплатите. Там е проблемът. И Кисса ти говори за същото. Синът ми има един приятел и съученик, който, след като завърши медицина през 2012 г., започна работа в една болница в Кьолн. Миналото лято си беше във Варна да прави сватба и се видяха няколко пъти със синковеца. След това синът разправя, че сумата на здравната осигуровка на ХХХХХ вече покривала и стоматологичните дейности. Ами затова някои от хората под материала, който си ни предложил пишат, че едикъде си им направили пломба “безплатно”. Безплатно нанайси. Само че “там” отдавна не прожектират и филма “Нямах пари за здравни осигуровки, ама вие сте длъжни да проявите хуманност…”.

          • Hombre says:

            Амане, продължаваш да придърпваш чергата само към себе си! Никой не ти говори за безплатно в буквалния смисъл. Освен в капана за мишоците. Но да ми говориш, че само докторите са прави, а пациентите/клиенти да го духат, не мога де се съглася с това измислено право от рекетьорите. Защото след като се разбра че неолиберализмът е нопасаран, държавата требе да си влезе в ролята. Много добре знам как е в другите държави, но там гражданите не са като нас овчедушни и имат силни синдикати.
            Хубавото е, че не ми се връзваш, тъй като водим академичен спор, но не разбирам защо продължаваш да не искаш поне един лайк да ми сложиш… Толкова ли ти е трудно?

          • aman11be says:

            Лайкчето съм ти го сложил. Макар че за какво ти е лайкче под материал, описващ притесненията ти по повод очакваните неприятни усещания на зъболекарския стол (“Юнит” както му казват по-засукано) 🙂 Бай дъ уей, доколкото знам “юнит” се нарича цялата тази абракадабра, включваща стола, турбината, лампата, плювалника и т.н.
            Не дърпам никаква черга към себе си, защото и аз, когато имам възможност да отида на зъбар, си плащам като поп от “А” до “Я”. За нуждата не говоря, тъй като повече от 99% от българите имат нужда, но много малка част от тях имат възможност да отидат на зъбар, когато им се наложи.
            Относно това, че “…само докторите са прави…а пациентите ДГД…” също не съм съгласен. Просто никъде не съм казал, дори и намекнал подобно нещо, но не мога и да приема, че нещо със себестойност 50 лв. трябва да се продаде за 5 лв. , защото на клиентът така по му оттърва. Не че вината е и на клиента, но не е и на лекаря. Знам за милионерите-зъбари, но ми се струва, че те са вече от отиващото си поколение. Сегашните, т.е. идващите сега стоматолози, освен ако не са по наследство такива и не поемат клиниката на мама и тате, не печелят чак такива пари, та да им завижда човек. В София може и да е другояче, но София не е България. 🙂

          • Hombre says:

            Братко, благодаря за лайкчето! Приемам го като солидарност или едно мъжко рамо по повод всичките ми притеснения в зъболечебницата. Надявам се, че не ти е коствало много, ако требе, ще се реванширам…
            За „Юнита” си абсолютно прав – включва всичко необходимо за денталната практика: стол, турбина, лампа, плювалник и т.н., слагам в комплекса и мед. сестрата по розови гащички…
            Не само я дърпаш чергата към себе си, ами направо ще я скинеш! Кой ти говори за безплатно здравеопазване у нас? Ако заплатите на нашите родители, включително и нашите бяха по западния стандарт, тогава всичко щеше да си дойде по местата и да се види, че и нашето „безплатно” здравеопазване е било бая скъпо. Изключвам възможността нещо, което струва 50 кинта да го плащаме за 5! Но моля те, трябва да има някаква справедливост – докторите си вдигат тарифите, а пенсионерите как да си повишат доходите??? Те тука е заровен ключът от бараката. Така че, ни ми защитавай лекарската гилдия!
            Не искам да задълбавам повече на икономическа тема, защото повече от ясно е, че между продавачи и клиенти нема равнопоставеност. Клиентът винаги остава прецакан.
            П.П. Бай дъ… София е лицето на България!

  7. rusalka2013 says:

    Колко му трябва на човек? Една бяла престилка, гумени ръкавици, неотварян комплект инструменти и… едно уиски 🙂

    • Hombre says:

      Просто като фасул, Русалке! Ама колцина са тия, които спазват това правило?

    • Homo faber says:

      И татко-гинеколог… откога си мечтае… 😀

      • Hombre says:

        Професия мечта!

        • Кисса says:

          Кой си печели хляба там, където другите си правят кефа?
          Кой си изкарва хляба със зъбите на другите? 🙂

          • Hombre says:

            ММК, подай жокер…! 🙂

          • aman11be says:

            Имам един приятел – гастроентеролог, който освен хирургия специализира и проктология. Та веднъж, преди доста години, ми каза “Ако знаеш колко хляб има в г..зовете на хората!”… 🙂

        • Homo faber says:

          Професионалистът, в действие! Може би снимката е, от 1968 г., времето на младежкия фестивал, като студент!

        • Homo faber says:

          Това ще да е…

  8. Homo faber says:

    Аре бе, Омбре …160 лв!!! Всъщност, нищо вече не ме учудва и всичко е възможно.
    Има ора и за 160 лв., както и за 200 метрови яхти …
    Животът, такъв какъв е … ние сме си го направили!

    • Hombre says:

      Това е жестоката истина! Както казва Данчето Фандъкова, понеже цената на бендзина поевтиня, требе да вдигнем цената на билетчето за градския транспорт…

  9. Pasi says:

    Бойкот срещу скъпия билет в София! #НеФинансирам Крадци.

    • Hombre says:

      Паси, присъединявам се към призива ти! А срещу рекетьорите, които непрекъснато ни изнудват? Услугата за здравното ни обслужване била поскъпнала, а животът ни все повече поевтинява…

  10. Кисса says:

    ММО, че днес те озъбиха (или обеззъбиха) го разбрахме. Ама аре стига се зъбИ на зъбарската гилдия, и за капак на всичко, си ни пуснАл чалга. 🙂
    Завърти едно телефонче на Куин ЕлИзабет Втора да и честитиш деветдесетгодишния юбилей, току виж се трогне бабелът и те урЕди с един кралски зъбар пожизнено. Глей само каква ослепителна усмивка има, да я изхрускаш барабар със зъбките 🙂

    • Hombre says:

      Кисса, аз не се зъбя само на зъбарската гилдия, а на всички, които се еб@ват с нас и ни смятат за овце. Конкретен пример – отивам към метростанцията и се движа по улица със знак “Забранено влизането”. Отзад един простак като надул клаксона и ми прави знак да му сторя път… Направо побеснявам от такива. Докато ние самите не си потърсим правата, никой нема да ни ги поднесе на тепсия!

      П.П. Благодаря за съвета ти. Ще трябва и аз да честитя на баба Елисавет празника. Нали сме почти набори – само 20 години разлика… 🙂

    • aman11be says:

      Тя си е жива реклама за “Корега”. 🙂

      • Hombre says:

        Може пък да си й присадили стволови клетки…

        • aman11be says:

          Нали била от гущероподобните… 🙂

          • Hombre says:

            Чудя се на ингилизите – те са по прости и от нас! Щом продължават да се кланят на едно чучело…

Leave a Reply

