Гергьовден е

Обикновено, всеки петък от седмицата е посветен на рубриката „Музикален петък”, но този път, поради съвпадението му с една друга забележителна дата, ще направя  изключение.

На днешния ден не се ради, а само се празни. Има ли  некой, който да не е съгласен с тая стара българска традиция? Както и се очакваше – не, нали?

Едно от най разпространените български имена е Георги. Има-нема – около 200 иляди български юнаци и юнакини, които празнуват имен ден. Заедно с тех празнуват Гоце, Герги, Гергин, Жоро, Джордж, Йорго, Гергина, Гергана, Галя… Да им е  честит празникът и да не  забравят да почерпят със светена водица!|Да са живи и здрави и само  добри дела да вършат на  белия свет.

А знаете ли откъде произлиза името Георги? Произлиза от гръцката дума „георгос” (γεωργός), която  в превод означава земеделец, фермер.

В същото време, Агиос Георгиос е  един от най-тачените светци в Православната християнска църква. Не случайно Георги Победоносец е патрон на българската армия, която също отбелязва тържествено този ден с авиошоу, парад на военна техника и духова музика. Да честитим на всички честни военнослужещи от остатъчната българска армия днешния празник и да им пожелаем крепко здраве в защита на териториалната цялост и суверенитет на Родината ни.*

Специален поздрав за храбрия воин полк. Денчо Балев /Тракиеца/ и  на всички, които с чест и достойнство са изпълнили своя дълг пред Отечеството в родната казарма е песента:

* Да не вземе сега некой да ме опровергава и да ми казва, че  не съм прав?! Точно на 6 май не разрешавам! Утре може, но не и днес.

А сега, дойде време да друснем заедно едно хорце:

All rights reserved

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Празници, У нас, Good news and tagged , . Bookmark the permalink.

12 Responses to Гергьовден е

  1. Pasi says:

    Химн

    Води ни Боце, ти води ни,
    към нови светли бъднини.
    На знамето е твойто име,
    калинките след теб кръжим.

    Води ни Боце, Изгладняхме!
    Към лапаница ни води!
    Край тебе ние все крадяхме,
    а парсата прибра я ти.

    Води ни Боце през градини
    ще хрускаме, дори базалт.
    А после всичко ще покрием
    със свеж и топличък асфалт.

    Води Боце към прогреса,
    а ний след тебе ще строим,
    за наще фирми интереса,
    а комисионните делим.

    Води ни Боце ти към вота
    и всеки ден ще е така!
    С вериги, боксове и сопа
    ний ще се борим за властта.

    Води ни Боце, здраво мачкай!
    За власт ний дружно смe със теб.
    Към кражба нова, бързо скачай,
    да ще потоп да е след теб.
    Паси,18.09.2013

    • Hombre says:

      Боце е моят идеал за прогрес на нацията! Да пребъде Неговото име във вековете!
      Честит празник, Паси!

  2. aman11be says:

    Честит празник на всички българи! Поздравявам всички с този вариант (без “Тримата богатири” 🙂 :

    И все пак днес е петък и има място за смях и закачки:

    ЧЛЕНЪТ И ЧЕРНИЯТ ДРОБ

    Кротко вайкаше се Членът
    в слипа на един старик :
    – Ей, как рипах преди време,
    … днес не мога даже с крик !

    Все тресе ме, все студено,
    с кожа съм се преповил !
    Що мадами съм наденал !
    Я ме виж сега – резил !

    – Радвай се ! – гръмовно каза
    старческият Чер Джигер.
    – В пенсия си ти излязъл,
    аз се бъхтя като дзвер !

    Вече над шейсет години
    сякаш се варя в казан !
    Мамка му и дърт мискинин,
    от сабахлем е пиян !

    То ракия, то мастика,
    вино, бира … брей море !
    Пие като смок старикът
    и не иска да умре !

    В малкия му таз съм влязъл,
    сигур пет кила тежа !
    А нима си ти наказан
    с тази тягостна съдба !

    Целодневно в слипа дремеш
    сгушен в храсти космарляк !
    Да ти имам аз проблема !
    Лягай връз т*шака пак !

    Няма по-голяма мъка
    на пияч да бъдеш дроб,
    че минава курвалъка !
    Пиенето е до гроб !

    • Hombre says:

      Честит празник, Амане!
      С това твойто стихотворение, направо изби рибата. Страхотна конкуренция си на Пасито… 🙂

      • aman11be says:

        Етиката ме задължава да призная, че нямам пръст в създаването на това стихотворение. Заимствах го от един форум, защото и на мен ми хареса. Не знам кой е авторът. 🙂

        • Hombre says:

          Амане, етиката ме задължава да кажа, че не съм ти приписвал авторство на стихотворението, а само, че ти си го постнал… 🙂

  3. aman11be says:

    Преди време Тракиецът се интересуваше от един лечител, който се оказа приятел на Кисса. Днес, като проверявах в сайта на един много приятен за мен и достъпен с цените си хотел във Велинград, попаднах на следното:
    СПА ХОТЕЛ ЕЛБРУС – ВЕЛИНГРАД ПРЕДЛАГА
    Тъй че, ако желаете, можете да съчетаете полезното с приятното.

    • Hombre says:

      Тракиеца сигур вече е закичил оранжевата лентичка и е на почетната трибуна зад Чехльо…

  4. rusalka2013 says:

    Честит празник на всички! 🙂
    Свети Георги, тебе молим с нас по пътя да вървиш! Дай ни сила с нашта орис пак да се преборим!

  5. aman11be says:

    – Много напредна нашата медицина. – казва една 92-годишна баба на съседката си – Едно време, като бях на 20 години, по пет пъти се събличах пред доктора, докато разбере какво ми е. А сега като ме види на вратата, вика: “Покажи си само езика!” И веднага ми пише рецептата.

    • Hombre says:

      Даже не е необходимо да ходиш на доктор – обаждаш му се по телефона и ти праща смс с хапчетата, които трябва да си купиш от аптеката…

Leave a Reply

