Малкият „петък” – XC

Реклама на Mr. Bricolage от снимката: “Може да се разчита на него”

И вчера не бе ден на майстора! Както си пробивах дупки на тавана в кухнята – за монтаж на релса, на която да закачим перде, поръчано в Monsieur Bricolage,  и изведнъж ударната бормашина сдаде… Гореща препоръка от мен – никога не си поръчвайте стока от известна световна марка, произведена в Китай! Оказа се, че графитните четки на въпросната бормашина са изтънели до 1 мм. дебелина за не повече от общо 2 часа употреба! За  сравнение – имам подобна  машина Black & Decker на село, която ползвам повече от 30 години и не е мръднала… Аз съм на принципа – веднъж някакъв инструмент да ми  потрябва и си го купувам за еднократна употреба. Обзаведен съм с толкова машини и инструменти, каквито няма дори и в един средно голям автосервиз. Най-скъпите инструменти ги държа под леглото си, в очакване на неканени гости, със зареден пищов под  възглавницата.

Както разбирате, без непременно да сте супер интелигентни, днес не би могло да се очаква от мен някакво особено художествено произведение, имайки предвид сполетелите ме технически неволи… А освен това, по регламент е ваш ред да се изявите. Айде, стига сте се правили на толкова скромни! Тоя номер само веднъж минава. Също така, мнозина знаят, че такива като мен вече са достатъчно обръгнали… Не очаквайте да ми палнете фитила и аз да заиграя казачок.

Специално на другаря Балев, който ми  се обади  посред нощ по радиостанцията за екстрени случаи, за да ме пита защо още не съм му отговорил на въпроса, който го вълнува, бих искал да кажа, че настъпиха някои форсмажорни обстоятелства, които не ми позволиха да го сторя. Ще се постарая при първа възможност да се реванширам. При все това, както той правилно отбелязва, аз може да съм саркастичен, но не го правя от лоши чувства, а само от много любов към всеки, който не го е страх да ми отвърне със същото чувство. Има ли поне един случай,  в който аз някого да съм цензурирал или да му съм се разсърдил заради това че е проявил някакво  чувство за хумор спрямо мен, дори да е било ачик  черен хумор? Както казва народът ни – която  мома се е хванала на хорото, да не се оплаква, че са я ощипали. В това отношение давам като положителен пример Фабер. Бурни аплодисменти, моля!!!

Мислех да мина днес със съвсем постен тюрлюгювеч, пък то взе че се получи  леща чорба с няколко мерудии от шопския край. Ако има нещо, няма нищо…

Прав е полковникът: “На останалите ще кажа, моля ви спорете, бъдете различни, не се съгласявайте с всичко и със всеки, бъдете себе си! На мен винаги ми е било интересно, когато е имало спор и борба на мотиви. Това ме обогатява. Винаги и от всеки уча нещо ново! Благодаря ви!”

П.П. За малко да пропусна – имаше и някаква Русалка, която щяла да ни  зарадва с неизвестна досега притча. Да видим само дали не се е пошегувала или има сериозни намерения с образователна цел…

П.П.П. Честит празник на всички деца от 1 до 101 години!

За всеки случай, една песен от шопския край:

 

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Литература, Музика and tagged , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Малкият „петък” – XC

  1. Homo faber says:

    Машалла, чорбаджи Омбре! 🙂
    Не само на хорото възникват ситуации човешки. Какво ли не поднася животът? Затова, нека повече да се объръщаме със смях назад и със смях да отиваме, напред.
    Животът е като стълба – едни се качват, други слизат, или …
    Какво бях, какво станах, какво ще стана
    Имало едно време едно царство и един падишах. Той бил много богат, славата му се носела надлъж и нашир. Всичко си имал – слава, почест, имане. Единственото нещо, което помрачавало неговия щастлив живот било, че родната му дъщеря била толкова грозна, че той се срамувал да я показва пред другите и затова винаги я затварял в една стая.
    Годините минавали. Дъщерята пораснала и станала за женене. Всички в двореца знаели, че падишахът има дъщеря, но той все не смеел да я покаже пред хората. Започнали да идват кандидати от различни земи – все царски синове. Те искали да видят момата. Падишахът разбрал, че повече не може да я крие.
    Един ден той решил да вземе дъщеря си, да я заведе в гората и да я остави на вълците. Отишъл при нея и казал:
    – Дъще, хайде ще вървим в гората да съберем дърва!
    – Абе, татко падишах, – разсмяла се дъщерята, – как може ти, толкова велик владетел, да вървиш в гората да събираш дърва?
    – Е, ще се поразходим и ще съберем, че да видя как живеят поданиците ми, и аз да поработя като останалия народ.
    Тръгнали те, вървели, вървели все по-навътре в гората. Изведнъж царят хванал момичето, завързал й очите, завързал й ръцете и с дебело въже я овързал здраво към едно дърво. Така я оставил и си тръгнал.
    Момичето взело да плаче. Един, че втори, че трети ден, тя все викала и плачела, обаче никой не можел да я чуе в тази дълбока и гъста гора. По едно време както плачела и викала със сетни сили, тя чула силен лай. Усетила, че я приближават две кучета. Царската дъщеря се уплашила и взела да вика още по-силно. Наблизо имало един овчар със стадо овце и като чул лаят, той си казал:
    – Моите кучета никога не лаят напразно. Ще отида да видя какво става!
    Хукнал той и какво да види пред себе си – едно завързано момиче. Очи, ръце – завързани. Отвързал я бързо, дал и да се нахрани, да пийне вода и после я попитал:
    – Кой те е докарал в този пущинак, момиче? И защо те е завързал за дървото? Цяло чудо е, че не са те изяли вълците – сигурно Господ те е запазил!
    Тя му разказала патилата си, като скрила, че е царска дъщеря. Овчарят я изслушал внимателно и казал:
    – Можеш да останеш да живееш тук, в колибата. После като се оправиш можеш да си ходиш или да отидеш където пожелаеш!
    Така и направили. Девойката останала и нали нямала къде да отиде – започнала да помага на овчаря в работата. От ден на ден те се сближили, обикнали се и се оженили. Въпреки че била грозна, царската дъщеря имала толкова благ характер, че новината за тази нейна доброта се разнесла в околните села.
    Родили им се три прекрасни деца, трима сина. Първият син царската дъщеря кръстила Нейдим, което означава „Какво бях“. Вторият си син кръстила Неолдум – „Какво станах“, а третият – Неолуджам – „Какво ще стана“.
    Расли децата, порасли. Станали 7-8 годишни. Случило се веднъж така, че падишахът, т.е. техният дядо, се разхождал по онзи край. Той обаче се отделил от свитата си и се загубил в гората. Стъмнило се и той се зачудил как ще излезе от тази гъста гора, тъй като нямало никаква светлинка. В далечината завили вълци. Уплашен падишахът се качил на едно дърво и що да види – наблизо блестяла светлина. Слязъл той, тръгнал към светлинката и стигнал до една колиба. Почукал плахо и отвътре се чул гласът на една жена:
    – Нейдим, върви отвори вратата!
    Влезнал падишахът, помолил да пренощува в колибата. Овчарят се съгласил и го поканил да вечеря. Царската дъщеря веднага познала баща си, но се забулила и през цялото време карала синовете си да шетат, да слагат масата, като им повтаряла имената: „Неолдум, донеси сега стол да седне човекът! Неолуджам, донеси вода на човека да се измие“ и т.н.
    – Синко, – рекъл в края на вечерта падишахът на овчаря, – всичко е хубаво в този дом, мир и любов царуват. Само ей-това ми е странно – защо сте сложили толкова странни имена на децата си?
    Тогава жената отметнала булото и се приближила.
    – Ти не ме позна,татко, -казала тя- аз съм твоята дъщеря. Каква бях, а каква станах? Каква бях – царска дъщеря, а каква станах – селска пастирка. И не се знае каква ще стана. Затова така съм кръстила синовете си.
    Разплакал се падишахът като разбрал цялата история. Прегърнал дъщеря си, зет си и внуците си, разкаял се и помолил за прошка. После заживели всички в двореца щастливи и доволни.

    • Hombre says:

      Фабер, получаваш почетна грамота за оригинална и поучителна притча!

  2. Тракиец says:

    Лично язе, не мога да се оплача от китайската техника.
    Другарю Омбре, днешните маркетингови изисквания наблягат на термина потребление, а не качество. Това вече дори и Мерцедес го прави. Политиката на високо качество обуславя ниско ниво на потребление, което е смърт за съвременната икономика.
    Друг е въпросът, че другарите китайци правят качествени, полукачествени и нискокачествени /опасни для нашего здоровье/ стоки. Много западни фирми изнесоха производствените си мощности там, но запазиха стандартите си за качество, което обуславя добри продукти. Въпрос на вкус и цена. В последно време си купувам инструменти от Лидъл. Много добър енергометричен дизайн, задоволително качество за домашен инструмент и отлична цена.
    Дупки пробиваме всякакви! 🙂

    • Hombre says:

      Тракиец, нали знаеш, че за всеки влак си има пътници?
      Ще ти припомня какво казват нашите по-големи братя ингилизите: „Не сме толкова богати, за да си купуваме евтини стоки”.
      Между другото, намерих едни графитни четки от мотор на стара перална, позапилих ги с шкурка и се справих с електриката. Ще те викам на помощ за механиката.

  3. Тракиец says:

    И тук пазарлъкът върви със страшна сила! Кой и как ще използва ООН за да оправдае безумията си! Лично на мен ми е все тая, кой ще бъде.
    Надпреварата за генерален секретар на ООН се нагорещява

    • Hombre says:

      Немой така! Уж не си аполитичен човек, а разсъждаваш като Вуте от наше село. Нема „не ми пука”, „все ми е тая” и други подобни бисери! Къде остана патриотичното ти чувство? Искаме си Иринчето!!!

  4. Pasi says:

    Мълва
    Баце май е хванал кит! Във герана бил е скрит…
    Опнал шланг вода да точи, нещо взело да клокочи!
    Цяла Банкя се събрала, за да види тази хала.
    А мълвата се понесла, за юнака ни известен.
    Журналетки, репортажи, телевизии, масажи.
    Станала световен хит, Бацевата риба-кит!
    Вече съм наясно аз… Всички в Банкя мажат мас!
    В родните ни ширини, китоловец се роди!
    09.0 8.2014

Leave a Reply

