Малкият „петък” – XCIV

Мислех и днес да пасувам, но двама тепавичари от Постоянното присъствие успяха да ме разубедят. Така или иначе, права върху интелектуалната собственост в това колективно дело имам не само аз, но и вие, поради което реших да ви дам поредната възможност да продължите да творите все така неуморно, разгръщайки  своя доказал се вече талант…

Като награда за вашите усилия, мисля накрая на моята писателска кариера да публикувам най-доброто от всички ваши собствени произведения, мисли и коментари, които ще запазя във златния фонд на Тепавицата. Предлагам на отличилите се да бъде присвоена специална награда от жури, съставено от членове, които вие ще посочите. От само себе си се разбира, че аз ще бъда негов председател.

Както виждате, постарах се да опъна платното, върху което остава вие да нарисувате своя шедьовър – било то с четка или с комбинация от думи, още неизречени…

П.П. Попаднах на нещо интересно, което препоръчвам на всички, които са фенове на Тепавицата и на художественото слово:

Човек по говора се познава

За  вашето добро настроение в този хубав слънчев ден е следващата песен:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Литература, Музика and tagged , , . Bookmark the permalink.

16 Responses to Малкият „петък” – XCIV

  1. Homo faber says:

    Като си се фанал на орото, докрай требе да го играеш, есетисте!
    Както нема, бивш негър, така нема и бивш писател. 🙂
    Добре … с опъването, после простирането, твое! 😉

    Дано, процесът на опъването ти, привлече и събуди и друго постоянно присъствие, тук!
    Като прочетох притчата, и това неколко пъти… “Ако ни беше позволено да живеем, без да срещаме трудности, то бихме били ощетени” се замислих. За сегашните наши трудности в живота, които са изкуствени трудности… и какво се ощетяваме. Напротив, товарим се с човешките, наши щуротии, правим живота си зорлем мъчен. Не срещаме реални трудности, които да преодоляваме. Ама за всичко това, сме си виновни ние хората.
    Както е казано, нема друго животно, като човека, което да се спъва в камъка, втори път…

    • Homo faber says:

      Те я и самата притча….
      Притча за пеперудата
      Веднъж в един пашкул се появила малка пукнатина и случайно минаващ човек стоял часове и наблюдавал как през тази малка цепнатина се опитвала да излезе пеперуда. Минало доста време, но пеперудата сякаш изоставила своите усилия, а цепнатината оставала все така малка. На човека му се сторило, че пеперудата е направила всичко възможно и че у нея не са останали никакви сили за каквото и да било повече. Тогава човекът решил да помогне на пеперудата: взел малко ножче и разрязал пашкула. Пеперуда излязла веднага. Но нейното телце било слабо и немощно, крилата й били недоразвити и едва се движели. Човекът продължил да наблюдава, мислейки че крилата на пеперудата ще се оправят, ще укрепнат и тя ще може да лети. Но нищо подобно не се случило.

      През остатъка от живота си пеперудата се влачила по земята. Тя така и не могла да литне.

      И всичко само заради това, че човекът, желаейки да й помогне, не разбрал, че усилието за излизане от пашкула е необходимо на пеперудата, за да може течността от тялото й да премине в крилата, те да се разгърнат и така тя да може да лети.

      Животът заставял пеперудата с труд да напусне тази обвивка, за да може да расте и да се развива.

      Понякога именно усилието ни е необходимо в живота.

      Ако ни беше позволено да живеем, без да срещаме трудности, то бихме били ощетени. Ние не бихме могли да станем толкова силни, колкото сме сега. Никога не бихме могли да полетим.

      Аз молих за сила …, а животът ми даде трудности, за да ме направи силен.

      Аз молих за мъдрост…, а животът ми даде проблеми за разрешаване.

      Аз молих за богатство…, а животът ми даде мозък и мускули, за да мога да работя.

      Аз молих да мога да летя…, а животът ми даде препятствия, за да мога да ги преодолявам.

      Аз молих за любов…, а животът ми даде хора, на които мога да помогна да разрешат проблемите си.

      Аз молих за блага…, а животът ми даде възможности.

      Не получих нищо от това, за което молих… Но получих всичко, което ми е нужно.

      • Hombre says:

        Очертаваш се като един от кандидатите за славата… 🙂

        • Homo faber says:

          Пари ми дай, пари ми дай
          и повече не ме мъчи.
          Вземи си славата, венеца,
          но царицата ми остави.
          Такава е повелята на времето,о миг не спирай ти. 🙂

    • Hombre says:

      Фабер, гледам, че се опитваш да работиш едновременно с четката и клавиатурата… 🙂

      • Homo faber says:

        Омбре, не каза нищо за опъването… с акварел, с акрил ли е, или с мехлем! 🙂

        • Hombre says:

          Ората нема какво да ядат, той седнал с маслени бои да рисува…

          • Homo faber says:

            Да, бе немат… а си купуват консерви – сьомга от “Билла”…

          • Hombre says:

            Ф., това ли е твоята представа за деликатес? Лично аз предпочитам свежото, незамразено и неконсервирано с разни “Е”-та в него…

  2. Pasi says:

    Я, чорбаджията отворил! Де гиди канапчията… То мързелът не мори, а мъчи…

    • Hombre says:

      Паси, може и да съм чорбаджия, ама от добрите… 🙂
      Ти какво очакваше – така отведнъж да пусна кепенците и повече да не се обаждам? Не си познал! 🙂

  3. Тракиец says:

    Честито на всички именяци и именячки и техните родственици, които носят тези славни имена. Омбре, честито и на теб, защото си като апостол Павел. Опитваш се да ни направиш по-добри и справедливи, ама не винаги ти се отдава. Въпреки всичко, дерзай! Ние те подкрепяме! Поне аз! 🙂
    Свети апостоли Петър и Павел – Петровден

    • Hombre says:

      Тракиец, лесно ти е да даваш отстрани съвети и да критикуваш! Естествено е ако ако само ти ме подкрепяш, да няма файда от моята апостолска мисия…
      Утре, като ми паднеш в ръчичките, ще ти обясня по-подробно как стоят нещата…
      За твое сведение, в моя род има хора от село Каменица и затова съм фен на бирата “Каменица”. Имам си и роднини, които празнуват Петровден…

  4. Тракиец says:

Leave a Reply

