Внимание – измамници!

Както е добре известно, понякога в четвъртъците ми е тегаво, поради което в някои от тях пропускам да се разпиша в Тепавицата. Този път обаче съм длъжен да ви информирам за нещо, което е важно както за всички в това наше общество, така и в частност за редовия тепавичар.

В продължение на не повече от седем дни, къщата ми на два пъти бе подложена на атаки от телефонни терористи. Първият път се обадил някой си под името Стефанов от 9-то РПУ-София, за да ни предупреди да се пазим от телефонни измамници. Разговорът е приела жена ми, на която, за да бъде колкото се може по-убедителен казал да не затваря телефона и да набере четирицифрен номер в потвърждение на това, че действително това е той. На жена ми й направило впечатление, че говори човек с “мазен” нравоучителен глас, с меко произношение, често  срещано в провинцията и естествено затворила телефона, и прекратила разговора. Веднага се свързала с дежурната в 9-то РПУ, за да ги информира за случая. Бе потвърдено, че нямат служител с такова фамилно име и че сме станали обект на опит за телефонна измама.

Не се мина много време и вчера отново бяхме подложени на подобна атака по телефона. За отбелязване е, че на домашния ни стационарен телефон, на дисплея се появява номерът на търсещия ни абонат. И в двата случая обаждането беше анонимно, без да е изписан номерът на абоната, което беше явен признак, че лицето е мошеник. Отново жена ми като по-пъргава от мен, а и аз не бях в къщи, вдигнала телефона. Лицето се представило като майор Григоров от 1-во РПУ. Говорел  с характерния за циганите акцент, с беден запас от думи. При това обаждане отново започнали да й обясняват, че има телефонни измамници и че хората от полицията са решили да уведомяват гражданите, като им разказват какви случаи има, и как да постъпват. По същата схема е дал четирицифрен номер, различен от предишния, но пак започващ с цифрата 9 и пак, както в първото обаждане е казал да не затваря телефона, а да набере дадения й номер. Жена ми поблагодарила и затворила телефона. Не след дълго отново й се обадили като й казали, че дъщеря ни е претърпяла катастрофа и кракът й е пострадал сериозно. Обадил се някакъв друг мошеник, който се представил за лекар и поискал 19 000 лева, за да се погрижи по спешност за дъщеря ни. На което съпругата ми отвърнала, че ние нямаме дъщеря, а син. Тогава започнали с ругатни, обиди и заплахи, включително и това, че знаят къде живеем и ще си отмъстят за това, че не сме им повярвали. Жена ми им затворила телефона. Не след дълго последвало ново позвъняване на което тя не отговорила.

ПОСЛЕПИС:

Бях предупредил всеки един от семейството, ако отново се обади подобен тип по телефона, да започнат игра с измамника с цел печелене на време, да се съгласяват привидно с неговите искания, а междувременно да се обадят на тел. 112 по личния мобилен телефон за да информират за случая. За съжаление, не всеки може  да бъде артист, за да му повярват.

Във връзка с тези случаи, бях помолил един  мой приятел, който има връзки във всяко кътче на Родината ни, да се консултира със специалист дали е възможно при отворена телефонна линия, ако набереш някакъв четирицифрен номер, да си натовариш сметката с допълнителни импулси. Уви – до този момент чакам да отговори на молбата ми. Според мене не е възможно, но бих искал да съм сигурен на 100%!

Ето ви и един аналогичен случай, описан от будни журналисти:

Разкриха нова схема за телефонни измами – с телефон 112

Хора, не се подлъгвайте и не вярвайте на непознати! Бъдете бдителни и проверявайте всяко едно съобщение чрез близки, на които имате пълно  доверие.

За всички, които не се  връзват на телефонните измамници е следващата песен:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Bad news and tagged , , . Bookmark the permalink.

28 Responses to Внимание – измамници!

  1. rusalka2013 says:

    За съжаление, нищо ново под слънцето. Мизерията може да роди само престъпност.

    • Hombre says:

      Русалке, не съм напълно съгласен с теб. Има много бедни хора в България, които не са престъпници по презумпция. Да не говорим какви палати има в някои селища с предимно ромско население.
      Не съм чул досега някоя държава по света да е успяла да цивилизова и интегрира циганите.

  2. Pasi says:

    Кинти няма.

    Бацко хвали се навред,
    Всичко в къщичката в ред!
    Приходите са тъдява,
    само дето кинти няма!

    Контрабандата прекъсна,
    за асфалт парите пръсна!
    Приходите са във яма,
    За народа: „Кинти няма!”

    Инвеститори – опашки,
    все туристи веселяшки!
    Приходите са във яма.
    За народа: „Кинти няма!”

    Атомстрой гътна в Женева!
    Гьол, реактори – за сгледа!..
    Приходите са във яма,
    За народа: „Кинти няма!”

    С борчове „дъги” изгражда,
    и от бюджета все изважда…
    Приходите са във яма.
    За народа кинти няма.

    Иска Баце да раздава!
    Да раздава, но не става…
    Приходите са във яма,
    За заплати кинти няма.

  3. Pasi says:

    Гатанка
    На най-високо място стъпил
    олигопол, едва напъпил.
    Живота му преминал в измами.
    пилаф похапвал със имами.
    Раята грабил от гурбети,
    с префинени германски мурафети.
    Офшорки кътал за разплати.
    строил за себе си палати.
    Подписвал ордери за хилядарки,
    издръжка дал на две другарки.
    На Боце пудел на верижка,
    пролайва, като верен дришльо.
    Протестърски организатор,
    в антиправителствений театър.
    Смешник,палячо,Буратино.
    Какво е туй, кажи дружино!?
    Паси,14.10.2013

  4. Омбре, проверено! Няма такъв филм с четири номера. Някой те е подвел. Като компенсация за забавянето, поздрав от твоята младост!

    • Hombre says:

      Тракиец, никой не ме е подвеждал! Не забравяй, че съм техничарче и сам достигнах до този извод, но исках да съм абсолютно сигурен, та следващият път като ме потърсят отново, да участвам активно в играта… 🙂
      Благодаря за туиста! 🙂

  5. aman11be says:

    Здравейте, всички! До лятото на отиващата си година аз и моите близки по някаква игра на съдбата бяхме пощадени от телефонните измамници. През лятото обаче някакви позвънили на баща ми по телефона и му разиграли номера “снаха ти катастрофира, в момента е в операционната, трябват ххххх лв/евро и т.н., за да платим съответните импланти”. Баща ми уж се усетил, че го баламосват, но като човек, преживял основната част от съзнателния си живот в други обществени и икономически условия, решил да вкарва в правия път престъпниците и си дал адреса, за да можел “да им каже в очите, че не трябва да постъпват така с възрастни хора…”. Съответно след известно време пред входа на блока им “цъфнал” един мангал, който позвънил на звънеца на баща ми, предвидливо стоейки под козирката на входа, за да не се вижда лицето му. Баща ми излязъл на терасата и почнал на му “чете конско”. За негов късмет в това време се прибирал някакъв негов съсед, който изгонил без много да му мисли циганина.
    След този случай и съответния n-ти на брой инструктаж от моя страна баща ми ограничи макаренковския си плам само до четене на конско по телефона. В отговор чангалите почнали да го тормозят с телефонни позвънявания по всяко време на денонощието. Ако баща ми вдигнел слушалката, от отсрещната страна се сипели закани и псувни. След като няколко нощи не беше оставян на мира, просто отидохме в най-близкия магазин на “Виваком” и пусна молба за смяна на номера. Предупредих го да не казва новия си номер на когото срещне и засега проблемите му престанаха.
    Та, един въпрос с повишена трудност, Омбре. У вас предполагам всички имат GSM-и? Защо ти е тогава да поддържаш и стационарен телефон? Цените вече са почти изравнени. 🙂

    • Hombre says:

      Даааа, Амане… Положението взе да става все по-лошо. Циганите съвсем нагли станаха.
      Що се касае до стационара ми, държа го за всеки случай, за украса… 🙂 И ако ми се обади някой да ми каже, че някой роднина, колега или познат е починал. Комай наистина трябва да закривам поста…

  6. На борда на руска атомна подводница. Капитанът към боцмана:
    – Сергеевич, какъв беше този трус?
    – Козлов получи телеграма, че жена му е на почивка с любовника си в Ница.
    – ?!?!?!
    – Е, няма Ница вече…
    http://www.vicove.biz/e22d51aeac9267d2a2520a4c89bf2704

    • Hombre says:

      Тракиец, объркал си се. Днеска е четвъртък, а утре е ден за вицове. 🙂

      • Реших да охладя страстите, щото много се разгорещихте на тема мангали и телефонни измами.
        Мога ли да те попитам тогава, техничарче такова?!
        Не е ли това, организиран грабеж от някой с връзки и възможности, защото си задавам въпроса, от къде простият мангал може, избирателно да прозвънява телефоните само на възрастни хора. За това е нужно инфо от централите на дружествата, където там уж строго се съхранява.
        Целенасоченото им действие, само към възрастни, подкрепя тезата ми.

        • Hombre says:

          Възможно е и това да е отговор на загадката. Не изключвам и варианта да се обаждат на абонати жени. Ако номерът е регистриран преди 30 години в телефонния указател, не е трудно да предположат на колко години е днес собственичката.
          П.П. Каня те утре на гости в Тепавицата. Ще разбереш защо… 🙂

        • aman11be says:

          Тракиец, не е само към възрастни. Стават и грешки и се набират дори номера на фирмени телефони. Може би набралите ги измамници са все още “обучаващи се аджамии”, но е факт. Преди няколко месеца звъняха такива едни “юнаци” в офиса. Като чуха гласа на момичето, което вдигна слушалката, почнали “Олеле, майко! Счупиха ми крака, майкоооо! Много боли. В болницата съм. и т.н.”. В първия момент не обърнах внимание на разговора, но, когато момичето доста грубо, нетипично за нея, изкрещя в слушалката нещо от рода “И другия да ти го счупят дано.” последвано от нецензурни приказки, разбрах какво става. Та така. 🙂
          От друга страна аз също бих искал да запитам как така “родната полиция”, дето уж ни пази, не може да залови нито един от тези измамници? А ако случайно се размърда, после не съм чул в съда да се е стигало до ефективна присъда. Почвам да си мисля, че може и там да има нещо не съвсем чисто.

          • Hombre says:

            За съжаление, Амане, родната полиция не само не ни пази, а напротив – понякога застава на страната на престъпника. Нещо подобно се случи и с мен преди няколко години. Полицай, когото повиках на помощ се вживя в ролята на съдия. Абе, това не може да бъде въобще съдебна система у нас! Докато правораздават органите, делото се точи няколко години и накрая ищецът не доживява до справедлива присъда – наказание на виновника.

          • aman11be says:

            Както се казва “Който плати, ке клати!””

          • Hombre says:

            И какво излиза? По-добре да не плащаме данъци, а само на ръка…

          • aman11be says:

            Данъци отдавна не е добре да се плащат, тъй като не отиват за наше благо, а за благото на ….. А на ръка… не знам . според някои е добре да се плаща на ръка, според други ….. е все тая.

          • Hombre says:

            Какво казват евреите? Ако една работа не става с пари, трябват много пари…!

  7. Homo faber says:

    Прозвъняването, домовладико Омбре е с цел да чуят, кой е насреща, като чуят гласа на млад или стар човек! 🙂

  8. Homo faber says:

    Омбре, при д-р Ох Боли, ще се излекуваш от всичко що те тормози, само сподели… 🙂

Leave a Reply

