Малкият „петък” – CXX

По всичко личи, че в скоро време трябва да преименувам рубриката в “Ден за притчи и разтягане на локуми”. Ако все пак се намери някой, който желае да предложи собствено творение, няма да му троша хатъра. Стига да е достатъчно смел… За по-срамежливите, давам личен пример с една притча:

Няма да е все така

Ако чакате песен, сами трябва да я измислите!

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Литература, Музика and tagged , , . Bookmark the permalink.

16 Responses to Малкият „петък” – CXX

  1. Homo faber says:

    Айде ееее, на хаирлия да ти е днескашния малък “петък”-CXX, твоят ден рожден, майсторе на тюрлюгювеча и бозата. А вече и насочил се към майсторене на локуми! 🙂
    Та вчера, стана дума, че си познавач на оръжиятя… те ти приказка, за едно старо оръжие, познато на хората от как са се пръкнали и което винаги требе да го бориме, ти, аз, Атанас, ние, вие, те! 🙂
    Притча за любимото оръжие на дявола
    Притча за любимото оръжие на дявола
    Преди много години Дяволa решил да се похвали и изложил за всеобщо разглеждане всичките инструменти на своя занаят. Той ги поставил акуратно в стъклена витрина и прикрепил към тях надписи, за да знае всеки какво е това и колко струва всяко отделно нещо.
    Каква колекция била само! Там се намирал и блестящият Кинжал на Завистта, и Чукът на Гнева, и Капанът на Алчността. По лавиците били прилежно подредени всичките оръдия на Страха, Гордостта и Омразата. Инструментите лежали на красиви възглавнички и предизвиквали възхищение у всеки посетител.
    А на най-отдалечената лавица лежало малко невзрачно изхабено дървено ножче с надпис „Униние”. За голямо учудване, то струвало повече от всичките инструменти, взети заедно.
    На въпроса защо Дяволът цени толкова високо този предмет, той отговорил:
    – Това е единственият инструмент в моя арсенал, на който мога да разчитам, ако всичките останали се окажат безсилни. И той нежно погладил дървеното ножче. Ако успея да го забия в главата на човека, той отваря врати за всичките останали инструменти…
    Човекът, единствено разполага с по-мощно оръжие… 🙂

    • Hombre says:

      Фабер, ще бъде нескромно от моя страна да твърдя,че съм оръжеен експерт, но с благодарност чета от теб всяка една информация, която хвърля светлина по темата, свързана с оръженосеца Санчо Панса и Рогатия… 🙂

      • Homo faber says:

        Омбре, ще бъде нечестно от моя страна, да не отбележа, че тълкуваш нещата както дяволът чете евангелието… Некъде да пише за твоята експертност, относно оръжията? Става дума за познавач, което не значи, че си експерт!
        Светлината става тъпнина и ходене ходене по тънкия лед, когато трябва да отговориш на някой въпрос и разтревожен отварям страницата ти, за да видя отговора твой… 😀

        • Hombre says:

          Фабер, ма що требе некъде да пише за моята експертност? И без некъде да пише, не ти ли е ясно, че съм по всички теми осведвомен, за които ти още си в началото на своите познания… 🙂

          • Homo faber says:

            Омбре, пишеш, че от твоя страна, ще бъде нескромно да се наречеш оръжеен експерт. Но какво пише, Омбре: “…по всички теми осведомен…”?
            Значи, едно е да си осведомен, друго са познанията по темите.
            Да ясно ми е, че за разлика от теб, който се осведомява – да прочете днешния вестник, аз обичам да натрупам познания по това, което ме интересува и което е по-стойностно… 🙂

          • Hombre says:

            Фабер, може да не съм оръжеен експерт, но по много други съм! И освен това, като зацепиш на една вълна, трудно се прехвърляш на друга…. 🙂 Нищо лично – само констатирам. 🙂

    • Hombre says:

      Попаднал си на точното място, Тракиец!
      Още като дете съм чел, че Коранът е преписван от Библията… 🙂

      • aman11be says:

        Интересно Библията откъде е преписвана? И защо, според някои предания, Христос, след “тържественото” му изпращане от юдеите, не е последвал жена си в западна посока, а е драснал към Индия?

        • Hombre says:

          Амане, задаваш ми много сложен въпрос, който не е по силите ми да ти отговоря. По-добре се обърни към някой богослов, възпитаник на Магнаурската школа. Така или иначе, на мен не ми ясно как може човек прикован на кръст да възкръсне… По-вероятното обяснение е, че ако наистина е възкръснал, възнесъл се е в небесата – нито в западна посока, нито към Индия…

    • Hombre says:

      Тракиец, благодарение само на тебе, непрекъснато си обогатявам религиозната кОлтура! 🙂

  2. Homo faber says:

    Омбре, нищо лично… и аз констатирам, че като те питам различни неща отговорът ти е като на оръжеен експерт, какъвто ти казваш, че не си. 🙂

    • Hombre says:

      Прав си, Фабер – аз може да не съм оръжеен експерт, но винаги стрелям точно в десетката!!!
      П.П. Преди да се е изтъркала плочата, пусни некоя друга… 🙂

      • Homo faber says:

        Мир да бъде, Омбре…! Нема начин на един близнак, да не е точна стрелбата! 😉
        Те, плочата…

        • Hombre says:

          Фабер, между мене и тебе никога не е имало война!
          П.П. Ако ти дам номера на мобилния си телефон, ще ми се обадиш ли или ще продължаваш да се пазиш като дявол от тамян. Поне ми дай верен имейл адрес…

Leave a Reply

