Сладки сънища

Сънувах, малко преди развиделяване, барбун (едра и лъскава риба, точно като нейната посестрима от приказките – златната рибка), която майстор-готвачът ми показа преди да я метне на скарата. Таман бях започнал да й забелвам кожичката и някой в къщата тропна и се ококорих. И понеже ЕГН-то ми не позволява да съхранявам дълго време информация в паметта си, бързам да споделя с вас преживяното на сън.

Явно трябва вече да монтирам акумулатора на колата след дългия й зимен сън и да отивам на пазар в „МЕТРО” – магазина в Западна София.  Интересно, че когато се разхождам покрай щандовете на хранителните магазини не преглъщам, а сега лигите ми направо течеха като на куче.

За любителите на морската кухня прилагам специално подбрана за вас рецепта.

Барбун на скара с розмарин

  • барбун – 6 бр.
  • мащерка – 1 ч.л.
  • розмарин – 1 ч.л.
  • джоджен – 1 ч.л.
  • риган – 1 ч.л.
  • магданоз – 1 ч.л.
  • зехтин – 3 с.л.
  • лимони – 1 бр.
  • сол – на вкус
  • черен пипер – на вкус

Начин на приготвяне

Изстискваме лимона и го смесваме със зехтина, мащерката, розмарина, джоджена, ригана, магданоза, солта и черния пипер.

С тази смес намазваме почистените риби отвътре и отвън.

Печем на загрята скара или в тавичка във фурна между 4 и 10 минути от всяка страна – според размера на рибите.

Сервираме веднага с парче хляб и зелена салата.

Добър апетит и да ви е сладко!

За този вид ястия най подхожда гръцката музика (каквато отдавна не съм ви пускал):

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Манджи, Музика and tagged . Bookmark the permalink.

12 Responses to Сладки сънища

  1. Тракиец says:

    Браво, Омбре! Ето ти и малко полезно четиво към мезето! 🙂
    Световните учени признаха, че гръцката цивилизация е ИЗМИСЛЕНА

    • Hombre says:

      Тракиец, благодаря за похвалата! Служа на Родината!
      Каквито и статии да ми предлагаш, аз вервам на очите си, а не на такива измислени “световни” учени…

  2. rusalka2013 says:

    Ъммм, че вкусно… 🙂

    • Hombre says:

      Русалке, след като вече знаеш рецептата, ще чакам некой ден да ме поканиш на рибна вечеря у вас. От мене ще бъде бялото вино “Шардоне”.

  3. Тракиец says:

    • Hombre says:

      Тракиец, любопитен съм да разбера как би изглеждал с чалма, като тия от клипа…

  4. Кисса says:

    Здравей ММО и банда тепавичари. Ако правилно съм разбрала, тоЙзи барбун е едно относително безвкусно рибЕ. Ако става дума за червеникавото черноморско, неречено кой знае защо, царско рибЕ. В Италия го продават, ама не за самостоятелно приготовление, а за приготвяне на рибена чорба с редица други рибета, за по-добър вкус. Ето и една рецепта за такава чорба (да ви е сладко):

    Италианска рибена чорба

    • Hombre says:

      Здравей, ММК! Напълно съм съгласен с твоите оценки за барбуня. Но на сън не мога да си избирам минюто…:)
      Твоята оферта за талянската рибена чорба ми дойде дюшеш. Още утре ще прескоча до “МЕТРО” да закупя необходимите продукти. И после ще ти кажа дали се е получило нещо. 🙂

Leave a Reply

