Малкият „петък” – CXXIX

Усещам вече как започва да ви липсва срядата – денят от седмицата на вашето любимо предаване. Е, аз не съм садист и няма да ви мъча дълго. Разполагайте се удобно по местата си, хващайте клавиатурите здраво и започвайте да пишете…

Специално за Фабер, както му обещах, прилагам изпитана рецепта за един  френски деликатес. Да му е сладко и да почерпи приятелите си. И аз не бих отказал да вкуся от тази гозба, ако е  спазил технологията в рецептурника. Така и така, отдавна не съм ви посвещавал в кулинарното изкуство, поради което дойде ред да ви представя една богата на  витамини и протеини храна. Водете си бележки:

Печени охлюви по френски

В съзнанието ми е останал  спомен от един  македонски приятел, който ме покани на гости  със съпругата ми на фамилен специалитет – охлювчета на фурна в техната къща в Солун. Макар и с неохота, опитах едно мекотело (Mollusca), само и само за да не обидя домакинята, а после омаах половин тава от тая благина.  Сигурно е било заради виното, с което ме  черпиха… 🙂

И за да нема никакви изненади (загорело или недопечено ястие) при приготвянето на този деликатес, представям ви нагледен урок:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Литература, Музика and tagged , , . Bookmark the permalink.

38 Responses to Малкият „петък” – CXXIX

  1. Homo faber says:

    Благодаря, Омбре! Много работа, много смени… ще отскоча и аз до Солун!
    П.П. А освен рецептата, която си ми приготвил, може да приготвиш и една дамаджана отбрано червено вино, да занеса в Солуна, града голема!
    И пак празник имаш… да ти е честит рожденият ден и марширувайки с трибагреника в ръце, до го отбележиш /твоят приятел Каракачанов, ще те призове, след като нема да намери хора, за редовна войска/ ! 🙂

    • Hombre says:

      Фабер, бех я приготвил дамаджанката, ама прочетох по вестниците, че гърците масово тарашат колите на българите за алкохол и го конфискували. И затова се отказах. Що се касае до вероятността да ме мобилизират в остатъчната ни армия, такава нема дори и теоретически. Вие по-младите да му мислите…

  2. Тракиец says:

    За всички, които се прекланят пред “древногръцката цивилизация” 🙂
    ТАЙНИТЕ НА САМОТРАКИЙСКИТЕ НАДПИСИ

    • Hombre says:

      Тракиец, със същото основание, с което смяташ, че ние сме наследници на траките, могат и гърците да го твърдят. Не бих искал да навлизам в безсмислен спор… Колкото има нещо общо между древните и съвременните гърци, толкова общо има между нас българите и траките…
      Не съм поклонник само и единствено на една цивилизация!

  3. aman11be says:

    Таа гад (молюските имам предвид) след дъждовете сега е наизлязла по оврази, слогове, коприварници и други места. Който има ищах, да си я събира и готви по рецептите за звезда на Мишлен. Аз предпочитам от по-едрия рогат добитък… 🙂
    ЧРД измежду впрочем!

    • Hombre says:

      Амане, благодаря за ЧРД-то! Както и на Фабер, че току виж вземе да ми се разсърди.
      Кажи ми честно – ял ли си някога охлюви?

      • Homo faber says:

        Заслужаваш си песен, Омбре и да излезеш на поляната… 🙂

      • aman11be says:

        Няколко пъти съм опитвал, но може би не съм случил на добре приготвени охлюви. Така че като цяло отговорът ми на следващия въпрос дали ми харесват е твърдо варненско “Нье”. 🙂

        • aman11be says:

          Ако бях на годините на децата си, може би щях да кажа даже “Нье, чуек!”. 🙂

        • Hombre says:

          Братко, не си случил на майстор-готвач! Може франсетата да са всекакви, но разбират от кулинарно изкуство…

          • aman11be says:

            По нашите ширини има един лаф, че охлювите били агнешкото на бедните. Не че се изживявам като богат (само и единствено финансово имам предвид 🙂 ), но предпочитам месото от по-едър рогат или само чифтокопитен добитък – свинско, телешко, агнешко, ярешко… Пък франсетата да си ядат изгъзиците и да им е сладко.
            Виж морски дарове от семейството на молюските, особено миди – на драго сърДце! Вадя, обработвам, приготвям и ям с удоволствие. 🙂

          • Hombre says:

            Опитай и ще ти харесат. Това е същото, което казал Парцалев, когато го попитали защо си пада по мъжката любов… 🙂

  4. Кисса says:

    Да се изокам и язе, не съм и няма да ям никога охлюви, ама щерка ми ми подари един крем за Убост с лигавицата, която оставят охлювите след себе си. Отврат. Не питАх колко е струвАл, че е много на мода. Предпочитам да си ходя стара и грозна 🙂

    • Hombre says:

      Недей да се кахъриш, Кисса! Не си стара и грозна – убава си и умна!!! 🙂
      И като си помисля само с какви ли не л@йн@ се мажат жените за да изглеждат все по-млади и убави…
      За предпочитане е да кльопаш охлюви, вместо да си ги мажеш по лицето. 🙂

  5. Кисса says:

    Гнъс ме е, нье моа да си ги представя в устата, сорри за франсетата. Мархаба Аман-е, на един акъл сме.

    • Hombre says:

      И водни пъдпъдъци ли не обичаш??? Язък, че с Аман сте от Варна а сте толкова задръстени… 🙂
      Язе съм ял и змии, само кучешко не съм ял, но не съм сигурен ако са ми го продали за агнешко…

      • aman11be says:

        А кебапчета от улични барачки ял ли си? Това във връзка с кучешкото…. 🙂
        Не знаеш ли вица:
        – Кебапчетата пресни ли са?
        – Съвсем пресни са. Сутринта лаеха.
        🙂

        • Hombre says:

          Те затова виетнамците оцеляха след американската агресия…

          • aman11be says:

            Докато бяха в България и популацията на уличните кучета беше съвсем незначителна, и виетнамците бяха охранени и доволни…. 🙂

          • Hombre says:

            Пак щели да ги наемат на работа у нас… 🙂

      • aman11be says:

        Във Варна има риба, раци, миди, рапани… Все пак на море сме. Водните пъдпъдъци си ги трепи в Лесновска… 🙂

    • aman11be says:

      Salute grande e baci, Кисса! Имам един приятел, който тръгна да си прави ферма за охлюви и беше влязъл във връзка с някаква немска ли, френска ли фирма за “сополите”. Щеше да им ги събира и продава, за да ги лиофилизират и използват в козметиката.

      • Кисса says:

        И пари ще изкара, ако му потръгне сополивия бизнес, carissimo mio grande amico, Аман-е. За момента това са най-скъпите кремове против бръчки на пазара. Докъде я докарАхме 🙂

  6. Кисса says:

    За пъдпъдъците не знам, не съм опитвала никогаш. Но за охлювите съм категорична 🙂 Късно ми е да експериментирам.

    • Hombre says:

      Има един класически лаф, Кисса: “В Рим прави като римляните”. Толкова лета да живееш в Италия и още да не си яла жаби???

      • Кисса says:

        Не съм яла и жаби, дарлинг, консервативна съм ша знаеш.
        Но на младини, по време на командировка на Пловдивския панаир, в ресторант на едно от тепетата колегите ми зевзеци ми поръчаха изненада, за която нямала съм да съжалявам. Хапнах една хапка и гадовете се захилиха като ненормални, казвайки ми, че са панирани жабешки бутчета… Изплюх хапката и с това кусване си и останах 🙂

        • Hombre says:

          Море, да не дава Господ глад да настъпи, както в миналото! Тогава и печени киселици ще проядем…
          Имам некви спомени от детските си години. Сал едно хамериканско кондензирано млеко имаше в долапа. Все още не бяхме чували за ладилници.

  7. Pasi says:

    В Азия не случайно се яде кучешко. Твърдят местните шамани, че помага срещу ревматизъм, който всички гледачи на ориз имат. Затова са кривокраки много от жълтата раса. Ревматизъм. Независимо от кучешкото което се яде най-вече когато се гази из блатата. Дали помага? Господ знае…

    • Hombre says:

      Паси, от къде толкова много знаеш за жълтата раса? 🙂

    • aman11be says:

      Пък у нас срещу “рематиз” (ревматизъм, а по-скоро всякакви ставни болежки) са използвали разтривки с първак. Някои са го приемали и вътрешно за по-сигурно. За всички останали случаи – обикновена ракия. 🙂

Leave a Reply

