Готварска книга за мъже

Драги мъже, знаете, че съм любител кулинар и понякога публикувам рецепти за ястия, които са ме впечатлили и съм ги  реализирал в домашната кухня. Този път съм изкушен да ви представя не една, не две, а цяла книга с рецепти, специално за мъже. По-долу ще намерите предговора към книгата:

“С предлаганата книга авторът — музикант по професия, чието хоби е кулинарното изкуство, запознава читателя с най-елементарната технология при приготвяне на ястия. Желанието му е да убеди съвременните мъже, че това не е недостъпна за тях област. Повечето от рецептите са негово дело; те са изпитани в продължение на 30-годишните му занимания с готварство и голяма част от тях са изпълними за 10–20 минути. Дават се и най-различни варианти на ястия, които могат да се приготвят с наличните за всеки дом хранителни продукти.

Книгата ще заинтересува не само мъжете, но и съвременните жени домакини, на които е скъпо свободното време”.

Цялата книга  може да изтеглите от следните линкове:

Петър Саралиев
Готварска книга за мъже (1)

Петър Саралиев
Готварска книга за мъже (2)

После да не ме обвините, че и аз като старите майстори не си издавам секретите. Лъжа е, че “Занаят не се учи, занаят се краде”!

Приятно четене и приятни упражнения!

И за да ви е спорна кухненската работа, пускам ви един музикален съпровод:

About Hombre

Nothing especially to excite your soul and heart...
Gallery | This entry was posted in Манджи, Направи си сам and tagged . Bookmark the permalink.

18 Responses to Готварска книга за мъже

  1. Тракиец says:

    Имам яяяяя! Макар и да не съм кулинар, в редките случаи, когато ми се наложи, надзъртам в нея, а иначе готвя по рецептите на Шеф Омбре! 🙂

    • Hombre says:

      Тракиец, поне тебе да не мисля. Между другото, направих си голяма минавка преди месец. От сканирано копие на книгата, направих оптическо разпознаване на текста с OCR програма. Оказа се, че можело да си изтеглиш книгата безплатно от интерета. Нейсе, важното е да я прочетеш и да сготвиш поне половината от рецептите в нея.
      Дръж се плътно до мен и може човек да станеш! 🙂

  2. Homo faber says:

    Едно, едно, едно –
    мишка кара колело.
    Две, две, две –
    Омбре е добро дете.
    Три, три, три –
    катеричке, спри!
    Четири, четири, четири –
    мишки гризкат метъра.
    Пет, пет, пет –
    обичам домашен сладолед! 🙂 … с повече плодове

    • Hombre says:

      Бряхххх, Фабер…! От кога прописа и стихове? 🙂 Благодаря, че ме нарече дете, освен ако не смяташ, че ставам все повече инфантилен… 🙂
      П.П. Изтегли ли си книшката, която ти препоръчах?

      • Homo faber says:

        Книшката си е на рафта у дома, Омбре!
        Ма ти си много ооо мнителен, по-по-най, май? 😀
        С най-добри чувсТВА, към особата ти, а ти – веднага, замижа с очинките и рече и отсече… инфантилен?
        Практика му е майката, не само, какво пишат книшките.
        Те да си направиш, едни картофки. И вегетарианките у вас да те пофалат / ти обичаш/ и да си облизват пръстите! 🙂
        Картофена фантазия
        Значи, продукти и приготвяне: Един килограм средноголеми картофи се измиват добре, слагат се с малко сол във вода и се варят, но да не се разварят. След това се изцеждат и се нареждат с в тавичка, цепват се на кръст и с малко зехтин или масло и се пекат. После в прореза се слагат парченца месо – примерно бяло пилешко, беконче, свинско, които да са изпечени. Картофите с месото се заливат със смес от зехтин чесън, розмарин, магданоз и малко кашкавал и се допичат.
        Да знаеш, много е вкусно и може само с два картофа да се обедваш, или навечеряш! Може да прежалиш уиското с бира или вино! 🙂
        Да ви е сладко! 🙂

        • Hombre says:

          Фабер, ще доживея ли някой ден, когато ще се съгласиш напълно с некоя моя постановка? Представи си, че съм по-инфантилен, отколкото предполагаш.
          Благодаря за рецептата – ще я пробвам веднага щом извадя от първата реколта компири у наше село. За секи случай, не ми идвай неканен на гости без едно павурче… 🙂
          П.П. По мнителност не мога с теб да се състезавам. Това само за сведение на другите тепавичари.

          • Homo faber says:

            Омбре, то твойто e мнително разсейване…
            И откога е – от пети клас или пети курс…? 🙂

          • Hombre says:

            Петър плет плете през пет пръта преплита. Плети, Петре плета по три пръта преплитай …

  3. Кисса says:

    Мархаба аркадашлар-и (пардон, ако съм сбъркАла, ама съм в началото на курС-а за изучаване на турски език).
    Точно снощи ми звъни щерката да ме пита как се правела баница, че една българска приятелка и беше на гости и и донесла точени кори от България. (тук такива финни не продават, само дебели, за лазаня).
    ОбЯсних и подробно, ама за резултата не съм още уведомена.
    Това сега не е виц: Пак Калина, преди няколко години ми звъни да ме пита как се правели печени пиперки. Пекат се бе маме, обяснявам аз. От другата страна се чува едно ииииииииииииииииийййййййййййй, питам кво става, орговаря ми съкровището, че ги пуснало първо във вряла вода. Не стига това, ами след това ги прецедила в гевгир и ги метнала сварени да ги пече. Къщата се напълнила с пушек, естествено, абе голям смях падна.
    ММО, или не виждам вече добре, ама двата линка за първа и втора част ми се чинят за една и съща част.

    Весел вторник, макар, че ни го развалиха още снощи, нихната майка мюсюлманска. Аз съм за кардиналното решение – да ги изтрият от земята. Ако и покрай сухото да изгори и мокро.

    • Hombre says:

      ММК, много въпроси си поставила в дневния ред. Ще карам в разбъркан порядък и дано да те задоволя… 😀
      1. Не бъди толкоз строга спрямо Калина, щото в скоро време ще те достигне и надмине, и то не само в кОлинарното изкуство
      2. Може и да бъркам по отношение на линковете. Видох само, че пише № 1 и №2. В крайна сметка – двоен дикиш. От повече глава не боли.
      3. По т. 3 от дневния ти ред ще се въздържа от коментар, щото ако знаеш какво аз им мисля на мюслюманите, лошо ще ти стане… Неприятното е друго – нашите преститутки отразиха много по-скромно атентата в Санкт Петербург, което говори за определено тенденциозно отразяване на новините.

  4. Homo faber says:

    Омбре, а за постановките, немаш грешка… зад завесета и пред завесета! 🙂
    П.П. За сведение на теб и другите: я си виж “специалния” архив, за това дали съм се съгласявал някога…

    • Hombre says:

      Само като ти зададат темата и ойде та се не виде… 🙂
      Съгласявал си се само, когато те канят на кьорсофра!
      Немам нито тайни, нито явни архиви… Разчитам единствено на паметта си.

  5. Pasi says:

    Да опазим нашето си чрез пълен и безусловен неутралитет. Вземеш ли страна шамарите са неизбежни!!!

    • Hombre says:

      Съгласен съм, Паси! Ама как да стане с тия наши продажни управници?!

    • aman11be says:

      То на теория е така, но я да видим кога сме запазвали пълен и безусловен неутралитет? През Първата световна война ли, през Втората световна война ли, след тях ли…. Щото май червеите в меките ни задни части са много шавливи и не ни дават мира, за неутралитет пък – съвсем.

      • Hombre says:

        Амане, зарежи теорията! На практика никой не би ни позволил да сме неутрални и независими…. За зла участ, все заставаме на губещата страна.

        • aman11be says:

          Значи Швеция оставят, Турция оставят, а нас (сигурно щото сме много велики) не ни оставят. Брат ми, причината е по-скоро в далаверата, която се привижда на нашите държавни мъже, когато заемат нечия страна.

Leave a Reply

